Az EA azt már korábban is meglebegtette, hogy szeretnének beszállni a GTA és Assassin’s Creed méretű, nyíltvilágú akciójátékok piacába, ennek irányába pedig most még egy lépést tettek. A kiadó gazdasági igazgatója, Blake Jorgensen a UBS Global Technology Conference során mondta el, hogy éppen egy ilyen játékon dolgoznak, és meg is van az ideális emberük a feladatra.

„Igazán sosem készítettünk játékokat az akció zsánerben, pedig ez az ipar legnagyobb kategóriája. Ezek az Assassin’s Creed típusú programok; nyílt világ, inkább singleplayer, mint multiplayer. Mindez nem olyan terület, amiben dolgoztunk volna. Nemrég felvettük Jade Raymondot, aki a Ubisoftnál az Assassin’s Creed sorozat mögött állt, és most egy akciójátékot készít nekünk az éppen formálódó montreali stúdióban.”

Jade Raymond júliusban jelentette be, hogy csatlakozik az EA-hez, ahol új, érdekes projekteknek és szellemi tulajdonoknak a kitalálása és kivitelezése a feladata. A csapat a Motive nevet kapta, és szorosan együttműködik a BioWare Montreallal, illetve az irányításuk alá tartozik a kaliforniai Visceral. Az első projektjük az Amy Hennig (Uncharted) által írt Star Wars játék lesz.

jade-raymond-ea-motive.jpg