Az Xbox üzletága jelentős változásokon ment keresztül az elmúlt másfél évben és ennek csak egy része az, hogy elkezdtek eltűnni a határok a konzol-exkluzív játékok között. Egyre több korábbi Xbox-exkluzív vándorolt át PlayStationre és most pedig már ott tartunk, hogy a Microsoft nyíltan reklámozza a PlayStation-t, mint alkalmas platformot, amin lehet Xbox-játékokkal csapatni. Ez része a játékóriás „Minden egy Xbox” kampányának, amihez várhatóan előbb-utóbb a Nintendo Switch 2 is csatlakozni fog. Érdemes egy pillantást vetni az alábbi képre:

wp.jpg

(A kép az új DOOM hivatalos oldaláról származik)

Ahogy fentebb látható, az Xbox mostantól hivatalosan is megemlíti a PlayStation márkanevét, mint alkalmas platformot, amin lehet Xbox-játékokat pörgetni – a felsorolásban mellesleg ott szerepel még a Steam is. Tehát a Microsoft mostantól a Sony platformjának ugyanazt a jelentőséget tulajdonítja, mint amit a Valve platformja kapott meg, méghozzá több mint egy évtizeddel ezelőtt. A fenti kép egyébként a DOOM: The Dark Ages áruházi oldaláról származik, de biztos, hogy még több játéknál fel fog tűnni. Korábban Thomas Mahler az X-en értekezett arról, hogy szerinte nem kell már sokáig várni arra, hogy a Sony is kövesse a Microsoft példáját és átálljanak a kizárólag multiplatform megjelenésekre. Mahler szerint nincs semmi értelme ragaszkodni az exkluzivitáshoz és korlátozni a közönséget, hogy csak egy adott konzolon játszhatnak nagyszerű játékokkal. Az iparági szakértő, Jason Schreier szerint a konzolok vásárlóközönsége nem növekszik elég gyorsan és elég nagy mértékben ahhoz, hogy ez indokolttá tegye az exkluzivitást. Ha Thomas Mahler jóslata beválik, akkor eljöhet az idő, mikor a Sony csak ideiglenesen teszi exkluzívvá a friss megjelenéseit, amelyek később átvándorolnak más platformokra is, természetesen a kötelező PC-s port mellett.

A borítókép illusztráció