A Midwinter című, először Atari ST-re, majd Amigára kiadott játékra talán nem sokan emlékeznek errefelé, pedig egy korát messze megelőző alkotásról van szó. A két éve elhunyt Mike Singleton által tervezett program érdekes elegye a körökre osztott stratégiáknak és a lopakodós akciójátékoknak, sőt, szerepjátékos megoldások is találhatók benne, miközben adózik a kor közkedvelt szimulátorai előtt is. Ha ez alapján egy összetett játékra gondol a kedves olvasó, akkor nem jár messze az igazságtól, bár azért annyit érdemes hozzátenni, hogy a Midwinter nem számított túlbonyolított programnak a maga korában.

A sci-fi sztorit elmesélő Midwinter 2099-be kalauzolja el a játékost, 59 évvel egy, a modern világ végét jelentő aszteroida becsapódása utánra, amikor a Föld már nem több egy fagyott, pusztuló planétánál. A játék belső nézetben zajlik és 3D-s, kezdetleges poligongrafikát használ. 1989-es megjelenésekor az egekbe magasztalták a kritikusok, nem csoda hát, hogy a mostanság dívó rertróláz a Midwintert is elérte.

A modern remake ötlete a Chilli Hugger Software-ben szakijaiban ötltött fel, ők készítették a szintén Singleton-féle The Lords of Midnight tavaly októberben iOS-re kiadott változatát. Az újraalkotott Midwinter, ha minden jól megy, 2015-ben jelenik meg PC-re és konzolokra, de hogy utóbbiak közül pontosan melyekre, azt még nem tudjuk.

S hogy mire a sok feltételes mód? Nos, a Eurogamer információi szerint a játékra egyelőre nincs meg a pénz, a Chilli Hugger Software Kickstarter-kampányt indítana idén.

Mit gondoltok, játszanátok egy felújított Midwinterrel?

Midwinter