Talán senkinek sem kell bemutatnunk a Phasmophobia nevezetű alkotást, hiszen a Kinetic Games kooperatív élményekre épülő horrorja óriási népszerűségnek örvend a játékosok és a streamerek körében, ráadásul egymásnak adják a kilincset a hol jobb, hol rosszabb minőséget képviselő klónok. Daniel Knight szó szerint szellemes produkciója ugyan tálalást, tartalmat és mechanikákat tekintve is szerényen indult (nem csoda, hiszen eleinte egyedül ő dolgozott a projekten), az időközben érkezett kisebb-nagyobb frissítéseknek köszönhetően azonban új (vagy épp átdolgozott, lásd Grafton Farmhouse) pályáknak, vérfagyasztó kísérteteknek, valamint számtalan finomhangolásnak és javításnak örülhettek azok, akik 2020 óta rettegnek a barátaik oldalán. Ennek a fejlődésnek lesz a következő állomása a valamikor 2026-ban debütáló Horror 2.0 update, ami amellett, hogy szinte teljes mértékben átdolgozza a Phasmophobiát, egy fontos mérföldkövet is jelenthet a stúdió életében.

Corey J. Dixon, a Phasmophobia művészeti igazgatója az IGN-nek adott interjúban (köszönjük, PC Gamer!) értekezett egy picit az alkotás jövőjéről, kiemelve, hogy az imént említett frissítés jelentheti a fényt az Early Access alagút végén – ha valaki esetleg nem tudná, a játék még öt év elteltével is csak korai hozzáférésben érhető el.

„Határozott terveink vannak az 1.0-val kapcsolatban, ezekhez pedig a Horror 2.0 frissítésnek is lesz némi köze, mivel a megjelenés után végre késznek tekinthetjük a játék funkcióit” – fogalmazott Dixon. „Ez persze nem jelenti azt, hogy abbahagyjuk a munkát, hiszen továbbra is szeretnénk átdolgozásokat, új térképeket és hasonlókat, szóval készülnek még újdonságok” – tette hozzá, kiemelve, hogy egyelőre nem szeretne dátumot társítani a tényleges debütáláshoz. Ami az esetleges folytatást illeti, a vezető egyáltalán nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy valamikor a jövőben nekiállnak a Phasmophobia 2-nek, mivel vannak olyan dolgok, amiket a hírünk alanyában már nem tudnak megvalósítani – ilyen például a maximális játékosszám növelése.

Kíváncsi vagyok, hogy tudnánk-e csinálni még egyet. Sok mindent megváltoztatnánk, ha frissen vágnánk bele a Phasmophobiába. Vannak dolgok, amikre valószínűleg mindannyian azt mondanánk: »Ó, ezt ne csináljuk!«, vagy azt, hogy »Ez nagyszerű lenne. Inkább ezt kellene csinálnunk.« Szóval, igen, sosem lehet tudni” – mondta Dixon. Ennyire előre persze ne szaladjunk az időben, előbb jussunk el odáig, hogy a Phasmophobia kikerüljön a korai hozzáférésből. Ti szoktatok még szellemeket azonosítani az ismerőseitekkel?

A borítóképek forrása: Kinetic Games