Szokás mondani, hogy a legjobb forgatókönyveket az élet írja, ez pedig úgy fest, videójátékos berkekben sincs másként. Talán senkinek sem kell bemutatnunk a Phasmophobia nevezetű alkotást, hiszen a Kinetic Games kooperatív élményekre épülő horrorja több mint 630 000 szavazatot követően is rendkívül pozitív megítélésnek örvend Steamen, sikerét pedig jól mutatja, hogy egymásnak adják a kilincset a hol jobb, hol rosszabb minőséget képviselő klónok. A szó szerint szellemes produkcióban ugyebár az a legfőbb feladatunk (már a túlélés mellett), hogy kiderítsük, milyen kísértet okoz galibát az adott pályán, a telitalálatnak bizonyult koncepcióról pedig most kiderült, hogy nem másnak, mint a The Witcher 3: Wild Huntnak köszönhetjük.
A 25 milliós eladással büszkélkedő horrorjáték alkotója, Daniel Knight az Eurogamerrel beszélgetve elárulta, hogy kis híján kihúzta a széket a pénznyomdának bizonyult program alól, mivel képtelen volt eldönteni, merre induljon el az akkori prototípussal. Az interjúból kiderült, hogy eleinte még csak annyit kellett volna kiderítenünk, van-e szellem az adott házban, ám ez ugyebár nem túl izgalmas abban az esetben, ha végül egyetlen paranormális jelenséggel sem találkozik az ember. Ezt követően felvetődött, hogy a kísértet múltjának felderítése álljon a középpontban, ám Knight végül belátta, hogy ebben az esetben elveszne a horror a megvizsgálható tárgyak tengerében, így ez az ötlet is a kukában landolt.
Ekkor jött a képbe a CD Projekt RED fantasztikus szerepjátéka, pontosabban annak egyik első küldetése, az Ördög a kútnál (Devil in the Well). A Fehér Gyümölcsöskertben (White Orchard) elérhető misszió során ugyebár Geralt bestáriumát felhasználva, valamint a nyomokat megvizsgálva kell kiderítenünk, milyen lény felelős a felfordulásért (hamar kiderül, hogy egy déllidérccel van dolgunk), ez a koncepció pedig olyannyira megtetszett a fejlesztőnek, hogy végül erre építette fel a Phasmophobiát. „Az Ördög a kútnál ihlette a szellemtípusok ötletét” – ecsetelte Knight. Nem lehetünk tehát eléggé hálásak a CDPR-nak, hiszen ha közvetett módon is, de hozzájárult ahhoz, hogy megszülessen a közös rettegésre kihegyezett horrorjátékok legfontosabb képviselője, ami akkora hullámokat keltett, hogy még a Blumhouse is meglátta a benne rejlő potenciált.
A borítóképek forrása: Wallpapers, Witcher Wiki