Az eredetileg 3 fős Lunar Software stúdió még 2012-ben jelentette be Routine című alkotását, az elmúlt évek során pedig volt pár kisebb-nagyobb leállás a fejlesztésben, de úgy tűnik nemsokára a hosszú út végére érnek az angol fejlesztők. Az idei Gamescomra ugyanis elvitték a játék játszható demóját, és ha ez nem lenne elég, a megjelenési ablakot is belőtték, méghozzá 2025. végére. Lássuk, mi a véleménye azoknak, akik kipróbálhatták a Routine-t!
Következzenek a fontosabb infók:
- a helyszín egy elhagyatott bázis a Holdon
- friss, egyedi, ugyanakkor retro élmény
- nemcsak látványban idézi a VHS-korszakot, hanem a hangokat és a technológiát tekintve is
- nincsenek hagyományos felhasználói felületek, nincs menü
- a mentés és hasonlók a játékon belüli interfészen keresztül történnek
- nincsenek útjelzők, a felfedezésre nagy hangsúlyt kell fektetnünk
- figyelnük kell a környezeti zajokra, az analóg hibajelentésekre és a megkopott kijelzők finom vibrálására is, hogy felismerjük a veszélyt
- ellenfeleink leskelődő robotok lesznek, amikkel jobb nem szemtől-szemben találkozni, a feszültségkeltés a lényeg, nem az akció
- az élmény valahol az Alien: Isolation és a Resident Evil között lesz félúton
- a demóban szégyen volt a futás, de hasznos, amikor egy-egy ilyen robot megjelent, de a játékosok szabadon kísérletezhetnek majd, mi a legjobb megoldás egy-egy találkozásnál
Kíáncsian várjuk, milyen lesz a végeredmény, elsőre valóban Alien: Isolationnek tűnik, de ne felejtsük, hogy a fejlesztés már az Isolation előtt megkezdődött. Persze ettől még átemelhettek ezt-azt - év végén minden kiderül. Ti várjátok a Routine-t?