Emlékeztek a Viscera Cleanup Detail-re, amiben sci-fi horror események után kellett feltakarítanunk, vödröt, felmosórongyot és partvist ragadva? És ismerős esetleg a Marvel-féle Damage Control is, akik arra hivatottak, hogy a szuperhősök nagy balhéi után szedjék rendbe várost? Mi lenne akkor, ha az efféle extrém takarítós melót nem űrállomásokon vagy nem a Marvel-univerzumban végeznénk, hanem a hagyományos utcákon... ahol éppenséggel toronymagas kaidzsuk tetemei hevernek?
Ez volt a Brightrock Games nagy ötlete, a Kaiju Cleanup. A nem túl szokványos munkaszimulátor játékban egy elit takarítóbrigád hősies tagját alakítjuk majd, aki arra vállalkozik, hogy a Godzilla vagy King Kong méretű óriásszörnyetegek tetemeivel kezdjen valamit. A rend és higiénia nevében tehát gumikesztyűt és teljes védőruhát húzhatunk, majd a különböző fúró-vágó szerszámokat beizzítva megcélozhatjuk a halott rusnyaságok belsőségeit. Húscafatról húscafatra szedhetjük darabokra a hatalmas holttesteket, hogy azokat a fizika alapú játékban feldolgozzuk, apró kis húskockákat tornyosítva egymásra.
Azt már meg sem merjük kérdezni, hogy a betonon rothadó gigaszörnyekből újrahasznosított nyesedékeket hogyan tervezi majd felhasználni az illetékes kormányszerv, de az erősen propaganda hangulatú előzetest látva jobb is, hogy nem visszük tovább ezt a gondolatmenetet. Akárhogy is, a Kaiju Cleanup jópofa agykikapcsolós mókának tűnik – csak azt sajnáljuk, hogy a bemutatkozó előzetes alapján úgy fest, kimarad belőle a kooperatív mód.
Borítókép forrása: Mythwright