• Kaszát kapott Az idol
  • Mindössze egyetlen évad után
  • Így tehát nem folytatódik a The Weeknd és Lily-Rose Depp főszereplésével készült történet
  • Ami a fogadtatás fényében nem annyira meglepő

Amikor bejelentették, hogy a popszakma és a szórakoztatóipar romlottságára reflektáló sorozat érkezik a szintén nem túl családbarát témákat feldolgozó Eufória alkotójától, izgatottan dörzsölhettük a tenyerünket, hogy itt valami igazán vad és figyelemfelkeltő mű van születőben. Sam Levinson azonban képtelen volt megismételni a bravúrt, mivel a díjnyertes zenész, The Weeknd (Abel Tesfaye) és Lily-Rose Depp főszereplésével készült Az idol még az egyébként szépen fényképezett jelenetek ellenére is csúfos bukás lett – a kritikusok és a nézők szemében egyaránt. Ehhez vélhetően nagyban hozzájárultak a meglehetősen drága utóforgatások (erre azért volt szükség, mert lelépett az eredeti rendező, Amy Seimetz), valamint, hogy csökkentették az epizódok számát, de a közönséget ugyebár nem nagyon érdekelték a háttérben meghúzódó események, csak a tény, hogy pocsék lett az HBO provokatív és explicit sorozata.

azidol.jpg

A kép forrása: GQ

Ebből kifolyólag aztán nem is ért minket váratlanul, hogy a cég bejelentette: nem folytatódik a sztori, kaszát kapott a széria. "Az idol volt az HBO egyik legprovokatívabb saját gyártású műsora, és rendkívül örülünk az erős közönségvisszhangnak [4,8 ponton áll a sorozat IMDb-n, tehát nem igazán tudjuk, mire gondolt itt a költő – a szerk.]" – mondta az HBO szóvivője. "Hosszas gondolkodás és mérlegelés után az HBO, valamint az alkotók és a producerek úgy döntöttek, hogy nem folytatják a második évaddal. Hálásak vagyunk a készítők, a színészek és a stáb hihetetlen munkájáért." A témájából adódóan egyébként Maxon sokkal jobb nézettséget produkált az opusz, mint magán a csatornán – a Nielsen felmérése szerint átlagosan 21 év volt a különbség a streaming szolgáltatást használók és a TV nézők között. És bár a pilot epizód egy héttel a bemutatása után már egész sikeres volt (3,6 millió megtekintésnél járt akkor, ami meghaladta A Fehér Lótusz 3 milliós és az Eufória 3,3 milliós premierjét), valószínűleg hamar híre ment a nem túl acélos minőségnek, így a fináléra köddé vált az érdeklődés. Ezúttal tehát nem igazán lenne értelme elsütni az ilyenkor szokásos ügynökös viccet, szóval inkább nem is élnénk a lehetőséggel.