A Ubisoft egy nevét eltitkoló állítólagos dolgozója ma a Redditen fakadt ki az Assassin’s Creed 3 fejlesztéséről, ami az elmondása szerint katasztrofálisan összeszedetlen volt. Hosszas beszámolójában arról írt, hogy miután folyamatosan változtak az elképzelések, érkeztek az új játékmenet-mechanizmusok és szorított a határidő, lényegében senki sem tudta, hogy mi folyik a játék körül -- a kulimunkát végző dolgozók jó része az utolsó pillanatig semmit sem tudott a tanyával kapcsolatos elemekről, a fegyverkészítésről vagy a mellékes assassin missziókról, a helyzeten pedig egyáltalán nem segített a csapat óriási mérete.

Az Assassin’s Creed 3 fejlesztését egész egyszerűen nem tudta egyedül elvégezni a Ubisoft Montreal, így a Quebec, az Annecy, a Bucharest és a Singapore gárdája is besegített. Emberünk szerint összesen nagyjából 500-600 szakinak volt köze a fejlesztéshez, akik közt bármiféle egyeztetés nagyon nehéz volt, hiszen különböző időzónákban dolgoztak, valamint sokszor csoportosítottak át embereket a Watch Dogs és a Far Cry 3 csapatába. 

A munkálatok során előfordult olyan, hogy kulcsfontosságú jeleneteket és hanganyagokat az utolsó pillanatban kellett beilleszteni, mert nem érkeztek meg időben, illetve számos elemet (a tanyát, nagyobb jeleneteket) szintén a munka végére hagytak. Volt, hogy az összehangolatlan tesztelőcsapatok tétlenül vártak, holott volt egy csomó probléma, amit már jeleztek, csak ugye ezekkel „idő hiányában” nem tudtak foglalkozni. Egy nagyobb harcjelentet például el is kellett távolítani két héttel az aranylemezre kerülés előtt, illetve a vezetésen kívül mindenki tisztában volt azzal, hogy a kezdőkből összeállított csapat által készített Desmond-küldetések szégyenletesek.

Az óriási fejlesztői gárda széttagoltságát jól jellemzik még a Tyranny of Washington DLC munkálatai is. Ez teljes egészében Quebecben készült, anélkül, hogy erről a többiek bármit is tudtak volna, így az sem volt világos, hogyan épül majd be a játékba. Végül sehogy sem épült be, teljesen külön szálon futó, alternatív eseményeket kaptunk, ami sokaknak nem nyerte el a tetszését, pedig a névtelen fejlesztők szerint ez volt a legjobb munkájuk, ami egy külön kiadást is megérdemelt volna.

Az Assassin’s Creed 3 fejlesztése körül problémás volt még a grafikusmotor is, ez ugyanis a következő generációs konzolokhoz és az akkoriban elérhető modelleknél erősebb PC-khez lett szabva, így sok nehézséget okozott a teljesítménybeli korlátok átugrása, főleg konzolon. A csapatban sokan úgy gondolták, hogy az Assassin’s Creed 3 csak egy, az AnvilNext képességeit bemutató techdemó.

A PC Guru Assassin’s Creed 3 tesztje erre a linkre kattintva olvasható.