• Az exkluzivitás miatt lett annyira sikeres a Final Fantasy 7 Rebirth
  • Legalábbis a franchise producere, Kitasze Josinori szerint
  • A vezető úgy véli, az egy platformra történő fejlesztés nagyban kibővítette a lehetőségeket
  • Hiszen így feljebb tudták rakni a lécet prezentáció terén

Mostanra talán mindenki értesült arról, hogy milyen csillagászati pontszámokat szórt a szakma a tavaszi szezon egyik leginkább várt játékára, a Final Fantasy 7 Rebirth-re, amelynek már most komoly esélyei vannak az Év játéka díjra – persze hosszú még ez az esztendő, szóval ne kiabáljuk el a dolgot. A Square Enix szerepjátéka lényegében minden téren képes volt szintet lépni a 2020-ban megjelent, ugyancsak parádésan sikerült Final Fantasy 7 Remake-re, a csapat munkáját pedig a játékosok is értékelték, legalábbis a 9 pontos Metacritic állás alapján. A franchise producere, Kitasze Josinori a The Washington Postnak árulta el nemrég, hogy mi volt szerinte a siker titka.

A vezető szerint azért tudták elérni ezeket az erredményeket, mert a Final Fantasy 7 Rebirth csak PlayStation 5-re jelent meg (legalábbis egyelőre), az egy platformra történő fejlesztés pedig lehetővé tette a stúdió számára, hogy a "változatos világ megépítésére, valamint a zsúfolt külső és belső terekre" koncentrálhasson, amit aztán töltőképernyők nélkül tudtak a rajongók elé tárni. Kitasze Josinori szerint számos kompromisszumot kellett volna kötniük abban az esetben, ha multiplatform címnek készül a szerepjáték, emellett pedig az is nagyban segítette a munkálatokat, hogy a fejlesztők zöme a trilógia első felvonásán is dolgozott, így nem volt szükség átképzésre, és megvoltak a csapaton belüli kötelékek. Kíváncsian várjuk, hogy vajon a harmadik fejezettel is sikerül-e megismételni a mostani bravúrt.