A streamingszolgáltatók megjelenésével okkal kezdték el kongatni a vészharangot a mozik, a koronavírus-járvány óta pedig pláne sok néző szokott hozzá a kényelmes otthoni filmezéshez - és még tegyük hozzá azt is, hogy egyre több nagy produkció érkezik csak és kizárólag streamingre. A világ legnagyobb moziipari szakmai szervezete, a Cinema United nemrégiben közzétette szokásos éves jelentését, amelyből több érdekes dolog is kiderült, de az egyik legérdekesebb talán az, hogy a Z-generáció, azaz a jelenlegi tizenévesektől a húszas éveik végéig tartó korosztály az, ami nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy nem haltak még ki a mozik.
A jelentés szerint az elmúlt 12 hónapban a Z-generáció látogatottsága mintegy 25 százalékkal nőtt Észak-Amerikában, ami a legmagasabb növekedés a korcsoportok között - írja a Dark Horizons. A fiatalok átlagosan évi 6,1 alkalommal látogattak el a moziba, szemben a tavalyi 4,9-cel, 41 százalékuk pedig legalább hat alkalommal ült be egy filmre az év során.
Az talán kevésbé meglepő, hogy a kutatás szerint a fiatalok számára a moziélmény minősége és a különleges szolgáltatások kiemelten fontosak: a nagyobb képernyők, fejlettebb hangrendszerek és az egyedi, prémium büféélmény is jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy moziban néznek meg egy filmet.
Emellett az általános statisztikák is egészen biztatóak: az amerikaiak 77 százaléka látott legalább egy filmet moziban az év során, a több mint hat alkalommal moziba látogatók aránya pedig 8 százalékkal nőtt tavalyhoz képest.
Borítókép forrása: Netflix