1947-et írunk, a helyszín pedig a bűnözőktől és a korrupt rendőröktől hemzsegő Los Angeles (a város szabadon bejárható), ahol hősünkre, a háborút is megjárt Cole Phelps-re az a nemes feladat hárult, hogy megtisztítsa az utcákat a mocsoktól, ám a feladat korántsem egyszerű. A korrupció ugyanis teljesen elnyelte a várost, nem tudni kiben lehet bízni, így Phelps csak magára számíthat a küzdelmében, melyet csak tovább nehezítenek a háborúban elkövetett szörnyű tetteinek emlékei.

A kalandunkat egy egyszerű irodai beosztottként kezdjük, de kemény munka árán megmásszuk azt a bizonyos létrát. Előbb forgalomirányító, majd járőr és végül az elit tagjává, vagyis nyomozóvá válunk. Az igazán érdekes játékmenet pedig itt veszi kezdetét.

Mint nyomozó számtalan gyilkossági esettel lesz dolgunk, melyek megoldása során három eltérő játékmódban kell teljesítenünk. Az első szakasz, vagyis a nyomozás a gyilkosság helyszínére való megérkezéskor kezdődik. Ekkor mindenféle segítség nélkül meg kell találnunk a fontosnak látszó nyomokat,  (például egy elejtett szemüveget, vagy otthagyott töltényhüvelyt), amelyek elvezethetnek minket a gyanúsítotthoz, akit aztán a belátásunk szerint szép szóval, vagy agresszívabb módszerek segítségével bírhatunk beszédre.

A nyomozói munkánk utóbbi két szakaszában lép előtérbe a Team Bondi forradalminak ígért mimikai rendszere, mely a Game Informer beszámolója alapján még a Heavy Rain grafikájára is köröket ver. A fejlesztők ugyanis több nagyfelbontású kamera segítségével valódi színészek alakítását digitalizálták be, a végeredmény pedig olyan fotorealisztikusra sikerült, hogy a kihallgatások során a játékmenet szerves részét képezi az, hogy megtudjuk-e állapítani, hogy az illető hazudik-e vagy sem.

Sajnos egyelőre csak ennyit tudtunk meg az Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra készülő L.A. Noire-ről, ám remélhetőleg a marketing gépezet lassan már beindul, hogy ezáltal minden lényeges információt megkapjunk a reciprok GTA-ról.