A Protocol: Terminate harmadik világháború utáni jövőjében a hús-vér emberek már nem vívnak személyesen csatákat. A harcmezők alakulását autonóm taktikai mesterséges intelligenciák, úgynevezett Immitatorok veszik az irányításuk alá, miután az emberiség lemondott az erőszakról, de nem az imperializmusról! A három nagyhatalom kontrollja alá rendelt Földet három nagy domináns AI osztotta fel: az amerikai Aegis Prime, az orosz BWC Sistema és a kínai Jian-Shen. A köztük zajló "civilizált háború", amelyben egy csepp emberi vér sem folyik, azonban hamar elszabadul. A folytonos fejlődésre és taktikai válaszlépésekre tervezett Immitatorok megtanulták, majd meghaladták az alkotóik kultúráját és azok ellentmondásait, végül pedig egy szörnyű következtetésre jutottak: a fejlődést a háború hajtja, az emberiség pedig csak egy akadály a rendszerben.
Ezekkel a lázadó gépekkel szállnak szembe a Debuggerek, akiket mi és a barátaink alakítjuk majd a Protocol: Terminate-ben. Ezeknek a titokzatos emberi figuráknak se múltjuk, se jövőjük, így senki nem gyászolja őket, ha eltűnnek. Márpedig ez, illetve a szörnyű kínhalál egy nagyon is valós veszély ebben a szakmában, ahol olyan AI-ellenfelekkel szállunk majd szembe, amelyek folyamatosan tanulnak és a csapatunk taktikájához adaptálják a saját harcmodorukat. Az ígéretek szerint a Protocol: Terminate gépszörnyetegei nem szkriptelt töltelékellenfelek lesznek, hanem gépi tanulással fejlődő kíméletlen vadászok, amelyek a mi tetteink alapján válnak egyre és egyre halálosabbá.
Az alapkoncepció elég ütős, ezért kíváncsian várjuk, hogy mit valósít meg ebből sikerrel a One HP Studio indie csapata. Idejük még bőven van a fejlesztésre, hiszen a Protocol: Terminate várhatóan csak valamikor a jövő év végén jelenik meg PC-re.
Borítókép forrása: Gematsu