A Call of Duty-sorozat World at War alcímű, mindmáig utolsó második világháborús epizódja valószínűleg hamar feledésbe merült volna, ha nincs benne az a bizonyos náci zombis játékmód, ami akkora siker lett, hogy valamilyen formában azóta is mindegyik CoD-ban szerepel. Pedig a játékot fejleszt Treyarch főnöke, Mark Lamia nem nagyon hitt a mód sikerében, sőt, mint kiderült, nagyon sokat gondolt rá, hogy kiollózza a végleges programból.

Lamia szerint ugyanis a World at War fejlesztése nem haladt valami jól, így logikus lett volna azt mondania munkatársaknak, hogy jó muri a zombisdi, de ideje abbahagyni a szórakozást és inkább befejezni a játékot. Mark szerint ráadásul a zombimód még annyira sem akart összeállni, mint a játék többi része, ez pedig kezdte idegesíteni a megjelenés dátumához ragaszkodó Activisiont.

És hogy akkor mégis miért maradtak benne a náci zombik a World at Warban? Nos, azért, mert Lamiának nem volt szíve elvenni azt a kollégáitól, akik szemmel láthatóan jobban élvezték a zombikészítést, mint a komoly háborúskodást. Az Activision mindenesetre nem hitt a zombik sikerében, és nem volt hajlandó reklámozni őket, ezért alakult úgy, hogy ez a különleges játékmód végül hatalmas meglepetésként érte a vásárlókat.

Mark állítja, hogy a zombik megtanították a csapatának a kockázatvállalást: ha nem ragaszkodnak a zombikhoz, akkor a játék nem lett volna akkora siker, és a Treyarch sem lehetett volna az a stúdió, ami ma.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!