• Valaki rendesen belenyúlt a játék forráskódjába
  • Rengeteg módosítást hajtott végre
  • És így 60 fps-sel is futtatni tudja a klasszikust

A Super Mario 64 vizuális- és teljesítményjavításainak bőséges kínálatába került most a YouTuber Kaze Emanuar által készített módosítás. Egy nemrég készült videóban Emanuar bemutatja, hogyan optimalizálta az eredeti Nintendo 64 forráskódját a Super Mario 64 számára, olyan szegmenseket átalakítva, mint a valós idejű árnyékok, a zene- és hangeffektek és még sok más. A végeredmény egy olyan játék lett, amely simán, másodpercenként 45-60 képkocka mellett fut natívan a Nintendo 64 konzolon, PC vagy bármilyen kiegészítő hardver segítsége nélkül. Ez az optimalizálás azt is lehetővé tette, hogy a Kaze Emanuar felhasználja a játék forráskódjában elrejtett Luigi-karaktermodellt, mivel azt a Nintendo eredetileg teljesítménybeli problémák miatt eltávolította.

Bár most már több mint két évtizede jelent meg, a Super Mario 64 még mindig a videojátékok történetének egyik legikonikusabb és legnépszerűbb címe. A játékról sokan úgy tartják, hogy nagy szerepet játszott a 3D-s platformerek modernizálásában és népszerűsítésében, mivel Mario nagyszerű, könnyed irányítása és animációi lazán vetekednek néhány manapság megjelent 3D-s platformerben látottakkal.