Amikor legutóbb hallottunk a Brothers In Arms: Furious 4-ről, a Gearbox azt üzente, hogy a hírek hiánya ellenére a játék köszöni szépen, jól van, a munkálatok haladnak, a játék pedig fejlődik. Most kiderült, hogy ez a fejlődés akkora mértékű volt, hogy a játék már nem tagja a Brothers In Arms-sorozatnak, s egy teljesen új szellemi tulajdonná változott.

A hírnek minden bizonnyal örülni fognak a sorozat rajongói, hiszen már az első bemutatáskor is sokaknak szúrta a szemét az eddigi, komoly háborús drámától való nagyon messzire elrugaszkodott stílus. Sokaknak nem lett volna problémája a játékkal, ha nincs a neve előtt az, hogy Brothers In Arms -- a kívánságuk pedig most teljesült.

A fejlesztőcsapat vezetője, Randy Pitchford a Kotaku stábjának elárulta: azzal, hogy elszakadtak a Brothers In Armstól, a stúdió szabadjára engedhette a képzeletét, és új, vad játékmenet-elemeket találtak ki. Hasonlóan a Borderlands félig FPS, félig RPG játékmenetéhez, itt is egy hibrid játékot találtak ki, de azt már nem árulta el, hogy milyen két stílust kereszteztek.

A cég valamikor a jövőben újra be fogja mutatni a játékot, illetve szeptember 15-én saját kis rendezvényükön leleplezik a Brothers In Arms-franchise jövőjére vonatkozó tervek egy részét. Lehetséges, hogy a tavaly megszellőztetett, a sorozat eddigi részeihez illeszkedő, a valós háborús eseményekhez hű epizódról lesz szó.