Úgy tűnik, a dinamikus árazás lassan beköltözik a videojátékok világába is. Önmagában nem újkeletű dologról van szó: a koncertjegyeknél, repülőjáratoknál vagy hotel áraknál régóta bevett gyakorlat. A lényeg, hogy az ár folyamatosan változhat a kereslet, a vásárlási szokások és az aktuális piac alapján. A jelenség már tavaly is felbukkant a Sony digitális boltjával kapcsolatban, akkor egy Reddit-felhasználó vette észre, hogy az Astro Bot a PS Store-ból kijelentkezve 59,99 dollár, bejelentkezve viszont 44,99 dollár. Most újabb hasonló példa érkezett:
Was excited to finally purchase until I realized the price was lower on my wife's account
byu/DarXIV inplaystation
Amikor a DarXIV nevű játékos épp meg akarta venni a Red Dead Redemption 2: Ultimate Editiont, feltűnt neki, hogy a felesége fiókján olcsóbb lenne - annak ellenére, hogy ugyanaz a kiadás, ugyanaz a régió, ugyanaz a konzol, ugyanaz a pénznem. A feltételezések szerint a rendszer algoritmikusan határozza meg, mennyit kérjen egy-egy játékért. Figyelheti például, milyen típusú játékokat vásárolunk, mennyit költünk, mennyi ideje van valami a kívánságlistánkon - és mindezt felhasználhatja, hogy egyénre szabott árakat mutasson. A Sony hivatalosan még nem erősítette meg, hogy tényleg dinamikus árazást használ, de a jelek egyre árulkodóbbak.
Borítókép forrása: Depositphotos/rokas91


