Az első Mass Effectben még nagyon fontos szerepet töltött be a bolygók felfedezése, viszont mivel kicsit fapados lett a megvalósítsa, ezért a kevésbé kitartó játékosok átalában inkább más elfoglaltságot kerestek a játékban. A folytatásokban így ez az elem átalakult: a mellékes küldetésekből kevesebb lett, viszont kidolgozottabbak lettek. A nagyobb (de sajnos szinte üresen tátongó) terepek járművel történő felderítése pedig teljesen kikopott a szériából.

Az ötlettel nem volt gond, és ezt a Mass Effect: Andromeda fejlesztésért felelő BioWare Montreal csapata is tudja, és most megmutatják, hogy hogyan is kell ezt jól csinálni. A történetet előrelendítő legfontosabb küldetéseken kívül is rengeteg egyéb tartalomra lelhetünk, ha nyitott szemmel járjuk az ismeretlen galaxist. Minden bolygón egy új történetet ismerhetünk majd meg. Azért csak óvatosan a felfedezéssel, mert veszélyes körülmények és élőlények is zargatni fognak minket az utazásunk során.

Szerencsére közel sem leszünk majd védtelenül kiszolgáltatva az Androméda-galaxis fenyegetéseinek. A Galaxy Map szebb, mint valaha, és ha a használatával beállított célhoz megérkeztünk, akkor az adott helyszínre akár a Tempest ablakain keresztül is letekinthetünk. A többi jóval fontosabb részletet pedig a videóban találjátok, sokkal látványosabb körítéssel tálalva.