A mozi legnagyobb termében, körülbelül 100 újságírókollégával egyetemben tátottuk a szánkat, mikor végre elcsendesedett minden, kialudt a világítás, és felharsant a Mass Effect dallama, a hatalmas vásznon megjelent Shephard parancsnok, előtte az intergalaktikus térkép, majd beosont a képernyőre a PC-k házi kedvence: az egérkurzor. Öröm, ujjongás, tapsvihar, majd köszöntött minket Chris Priestly, a BioWare közösségi koordinátora, aki társával együtt (ő kezelte a számítógépet, amit kivetítettek a vászonra) elkezdte a prezentációt.
A fent leírtak nem marketingszövegek, lehetőségünk nyílt kipróbálni a PC-s verziót, és minden tökéletesen működik, nyoma sincs kontrolleres alapkoncepciónak, a fedezékrendszer is ugyanolyan jól használható. Egy gyors huszárvágással térjünk is át a megjelenítésre, ami úgyszintén továbbfejlődött; Priestly elmondása szerint ez elsősorban a vízeffekteken látszik, illetve élesebb textúrákban és az égbolton felbukkanó madarakban nyilvánul meg – de ember legyen a talpán, aki észreveszi mindezt, hiszen Xboxon már bebizonyította a Mass Effect, hogy mennyire káprázatosan néz ki, amit felesleges fokozni. Ehhez képest fokozták, ami a gépigényen egyáltalán nem látszik meg, és meglepően szimpatikus követelménnyel rukkoltak elő fejlesztők (ezt megnézhetitek a játék adatlapjánál), nem kell majd erőmű az élvezetes és látványos játékhoz. Fél év alatt persze volt is idejük tovább optimalizálni a játékot, aminek köszönhetően a töltési időt is tovább redukálták, úgyhogy tényleg egy szavunk sem lehet.
A prezentáció végén Chris Priestly beszélt a Fox News-os „úristen, szexeltek egy videojátékban” botrányról, és szolidan beintenek a prüsszögőknek, ugyanis a PC-s verzióban még meg is hosszabbították az aktust...:) Egyetlen sarkalatos pont a játék nehézsége lehet, ugyanis ez teljesen megegyezik az Xboxos tesóval, éppen ezért a leegyszerűsített menünek és az egér adta precízebb célzásnak köszönhetően a hardcore kihívásokat kereső játékosok lehet, hogy hoppon maradnak. Jómagam nem sokat játszottam eddig a Mass Effecttel, de rendezvény során volt szerencsém korlátlanul kiélvezni az egér nyújtotta lehetőségeket; én nem éreztem, hogy nem lenne elég potenciál a normál fokozatban.
Ezek után mit is mondhatnék? JÚNIUS 6-ÁN IRÁNY A BOLT, ahol magyar felirattal fog megjelenni ez az istenadta galaktikus remekmű, a CD Projekt gondozásában. Ráadásul a magyar fordításon ]{redenc, a PC GURU házi nyelvszakértője, online szerkesztője és játéktesztelője is munkálkodott, úgyhogy innentől kezdve azt hiszem, a fordítás minőségében sem kell kételkednünk (mi is reméljük - ]{redenc). A visszaszámlálás elkezdődött!