Frank Herbert biztosan elégedetten csettintene, ha látná, milyen csodás reneszánszát éli mostanában a Dűne. Nem elég, hogy Denis Villeneuve filmadaptációi a létező összes díjat és elismerést besöprik, még a videojátékos szférában is nagyot mennek a sci-fi regények feldolgozásai. A Dune: Spice Wars üde színfolt volt az RTS-ek piacán, a nyílt világú túlélő sandbox MMO-kat pedig most a Conan: Exiles fejlesztői próbálják forradalmasítani Arrakis fűszeres homokján. A Dune: Awakening június 10-én jelenik meg PC-re, később pedig Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re, de a Deluxe és Ultimate kiadások vásárlói már tegnap megvethették a lábukat a homokdűnék közt. Ezt meg is tették, nem is kis számban!
A SteamDB mérései szerint (amibe nem számítanak benne a rejtett profilok) tegnap este 93 634 játékos ugrott neki a Dune: Awakeningnek, méghozzá egyidőben. Ez a 100 000-et alulról súroló szám (ami a hivatalos launch idején jó eséllyel jelentősen megdől majd) egészen óriási, gyakran a legnagyobb AAA-kategóriás blockbusterek sem képesek megközelíteni a hat számjegyű egyidejű játékosszámot. Úgy tűnik, rengetegen próbálnak előnyt kovácsolni az 5 napos korai rajttal, ami egy játékosfrakciókra, bázisépítésre és erőforrásgyűjtésre építő akció-szerepjátéknál valóban nem rossz ötlet.
Ahogy említettük, június 10-én rajtol el a Dune: Awakening 50 dolláros sztenderd kiadása. Nem kell búsulniuk azoknak sem, akik csak erre az olcsóbb verzióra neveztek be, hiszen a játék eddigi rajtja egyáltalán nem nevezhető problémamentesnek. Habár a Funcom hónapokon át tesztelt korai buildeket, a szerverek nem voltak felkészülve erre a kezdeti rohamra. A fejlesztők belsős közleménye szerint ezeket a fennakadásokat már orvosolták, ám ez nem akadályozta meg a játékosokat, hogy "Vegyes, illetve Többnyire negatív" értékelésre bombázzák a játékot, jó okkal. Reméljük, hogy 10-én már csak a homokférgektől és az ellenséges frakcióktól kell majd tartanunk, a leolvadó szerverparkoktól pedig kevésbé!
Borítókép forrása: Funcom