Ha olvastátok a tesztünket, akkor tudhatjátok, hogy kifejezetten jó soulslike lett a Wuchang: Fallen Feathers, de a játék körül mégis nagy balhé keveredett, főleg PC-n. Steamen több mint 25 000 értékelés után "Többnyire negatív" jelző illeti a Leenzee stúdió játékát, ami egy kínai fantasy környezetben ereszti csatába a címszereplő elátkozott harcosnőjét. Ez a nagy review bombing pedig nem a játék tartalmi minőségét illeti, hanem a technikai állapotát, PC-n ugyanis borzalmasan optimalizálatlan állapotban került a játékosok elé az alkotás.
A fejlesztők pedig ezzel nagyon is tisztában vannak, így az első néhány frissítés pontosan a játék teljesítményét célozta a PC-s hardvereken. Most befutott a legfrissebb, 1.4-es sorszámú patch is, amely jelentősen megnövelte a képkockaszámot, de most kapaszkodj: mindezt úgy tette, hogy alacsonyabb felbontásba kényszerítette a játékosokat.
A jelenségre egy youtuber, Daniel Owen figyelt fel, aki a fenti videóban elmagyarázza, hogy amíg a korábbi verziószámokon gond nélkül lehetett a kiválasztott natív felbontáson játszani, az 1.4-es patch lényegében hazudik a pixelszámról. Hiába állítunk be 100%-os scalinget a választott felbontásunkhoz, a program magasabb felbontásokon (már 2K-n is) kényszerszerűen 67, 59 vagy 50%-os felbontási skálázást alkalmaz, annak ellenére, hogy a beállításai közt mi 100%-os natív pixelszámot választunk.
Owen szándékosan egy gyengébb, RTX 3060-as videokártyával tesztelte a játékot, 1440p-s felbontás mellett. A korábbi 29 fps-es sebesség helyett már átlagosan 37 fps-sel fut neki a Wuchang, vagyis a változás tényleg markáns, de ez mit sem ér, ha csupán annyi történt, hogy a fejlesztők lebutították a felbontást, az eredetit pedig elérhetetlenné tették mindenki számára. Ez a lehető legolcsóbb, legalattomosabb megoldás, ami legfeljebb konzolokon állhatná meg a helyét, ám a sors iróniája, hogy Xbox Series X/S-en és PlayStation 5-ön egyáltalán nem fut rosszul a játék.
Borítóképek forrása: 505 Games, Steam