Ha egy játék egy mikroműanyagoktól mérgezett óceánbolygón játszódik, nem nehéz fejben már előzetesen összerakni, hogy a fő mondanivaló valószínűleg az lesz, hogy a jelenkor döntései olyan hullámokat gerjesztenek, amelyek nagyban meghatározzák majd az utánunk jövők életét és kihívásait. A Tides of Tomorrow azonban mindezt jóval literálisabban viszi a képernyőre. Igen, adott a posztapokaliptikus óceánvilág, annak furcsa túlélőivel és az őket sújtó mikroműanyagos betegséggel együtt, ám mi, Tidewalkerek nem csak a jelenkor kihívásaival fogunk megküzdeni. A DigixArt játéka ugyanis egy aszinkronos multiplayeres mechanikára épít. Ez lényegében azt jelenti, hogy minden új játék alkalmával kiválaszthatunk egy valódi játékost (lehet ez valaki a barátlistánkról vagy akár egy totál idegen is), akinek a nyomdokaiba lépve lekövethetjük a történetüket, szellemképként látva a múltbéli cselekedeteiket.
A mások múltbéli tettei azonban ránk is közvetlenül kihatnak, hiszen a világ NPC-i pontosan emlékeznek arra, hogy mit cselekedett a korábbi Tidewalker, ennek nyomán pedig hozzánk is másképp viszonyulnak majd. Sőt, a döntéseinkkel az egész világot átformálhatjuk, radikálisan átírva annak történetét, a következményekkel pedig az utánunk jövő játékosok fognak megküzdeni. Nagyon érdekes koncepció!
A Tides of tomorrow 2026. február 24-én érkezik majd PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re.
Borítókép forrása: DigixArt, PlayStation Blog