Aki kipróbálta a Battlefield 6 néhány héttel ezelőtti nyílt bétáját vagy esetleg részt vett a Battlefield Labs tesztelésében, az pontosan tudhatja, hogy a sikervárományos lövölde a mai sztenderdekhez mérten kifejezetten kiváló hardveres optimalizációnak örvend, nemcsak konzolokon, de PC-n is. Nagyon üdítő ez egy olyan közegben, amikor olyan játékok jelennek meg sorra borzalmas teljesítménnyel, mint a Monster Hunter Wilds, a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater vagy éppen a Borderlands 4. Világos, hogy a Battlefield Studios fejlesztői sokat foglalkoztak azzal, hogy a rengeteg játékost, robbanást és tégláira hulló épületeket felvonultató online FPS megfelelő frame rate mellett fusson az összes célplatformján – ebben pedig kulcsfontosságú volt az Xbox Series S-re való fejlesztés.
Mint minden játék, amely megjelenik a Microsoft kilencedik generációs hardverére, a Battlefield 6-nak is megfelelően kell futnia nemcsak Xbox Series X-en, de Xbox Series S-en is. A már a megjelenéskor kifejezetten gyengének titulált konzol papíron sem erősebb egy alsó-középkategóriás gépnél, így a rá történő játékoptimalizáció sosem triviális feladat. Az Unreal Engine 5-ös játékok jelentős része még az erősebb PC-ket is gyakran kifekteti, az EA háztáji motorja, a Frostbite Engine azonban kifejezetten jól vette az akadályt, méghozzá úgy, hogy közben a látványra sem lehet panaszunk.
A Battlefield 6 vezető technikai igazgatója, Christian Buhl a Kotaku interjújában mesélt arról, hogy hogyan vette a csapat Series S akadályát, ami végső soron az összes platformon a játékosok javára vált. Buhl elmondta, hogy kb. 6-12 hónappal ezelőtt szembesültek a ténnyel, hogy Xbox Series S-en egyszerűen kifagy és crashel a játék számos pályáján, méghozzá szimplán azért, mert az akkori build felemésztette a belépőszintű konzol összes memóriáját. A csapat ekkor fogott neki, és azóta is dolgozik az optimalizáláson. Az összes pályát, helyszínt, szcenáriót alaposan lefuttatták Series S-en, hónapokig dolgozva a memóriahasználat optimalizálásán.
A végeredmény az lett, hogy már Xbox Series S-en is stabil 60 fps-el fut az október 10-én megjelenő játék, Xbox Series X-en, PlayStation 5-ön pedig álomszerűen pörög a program, ráadásul a PC-s rendszerkövetelmények is kifejezetten barátságosak lettek. Ha tehát nem lenne Xbox Series S, valószínűleg minden más platformon is egy sokkal rosszabbul futó játékot kaptunk volna. Ezért jár a pacsi a Series X kistesójának!
Borítóképek forrása: Electronic Arts