Érdekes módon még a nagy kiadók is hajlamosak megfeledkezni a modderek támogatásáról, pedig kiadónak, fejlesztőnek is érdeke lenne ez, hiszen egy jól összerakott mod kitolja egy játék szavatossági idejét, masszív közösséget kalapál alá, és így az általában ingyen dolgozó kreatív építőmesterek nem kevés hasznot termelnek az eredeti játék jogtulajdonosának. Épp ezért példaértékű a Valve legújabb kezdeményezése.

Amint arról egy pénteki marketinganyag beszámolt, e héttől kezdődően a Steam hivatalosan támogatja, hosztolja a legjobb, a srácok által kiválasztott modokat. Mit jelent ez? Nos, bekerülnek a vérkeringésbe: bárki, aki rendelkezik bármilyen, Source-motoros játékkal, ingyen és bérmentve letöltheti ezeket, telepítheti, használhatja. A feltelepített cuccok megjelennek a „My Games” listán, és természetesen, amint kijön hozzájuk valami patch, update, az automatikusan installálva lesz, sőt, a Steamworks előnyeit is élvezhetik, mint amilyen a statisztikakövetés, és a közösséggel való szorosabb integráció.

Első körben öt modifikációt tüntetett ki a Valve ezzel a lehetőséggel, ezek pedig a következők (zárójelben az alapjáték, mely szükséges a futtatásához):

  • Sokak kedvence, a kooperatív túlélős-horroros Zombie Panic (Half-Life);
  • A szintén elsősorban a közös öldöklésre kihegyezett, de sokféle játékmóddal csábító Synergy (HL2);
  • A középkori témájú, belső nézetű, lovagos-verekedős-várostromos, osztály- és sztorialapú Age of Chivalry (HL2)
  • A leginkább a Battlefield 2-re hajazó, klános-parancsnokos, taktikus Insurgency: Modern Infantry Combat (HL2 -- lent a felső sor kép);
  • És az enyhén mad maxos beütésű, posztapokaliptikus, járműves-arcade-os, szétrombolható környezettel és sokféle fegyverrel csábító D.I.P.R.I.P. (HL2 - alul az alsó sor);

Mint látható, igen széles a választék, nyilván a srácok megpróbáltak mindenféle ízlést kiszolgálni az első körben. Természetesen a dolog itt nem ért véget, a továbbiakban még több modra számíthatunk. Nagy dicséret illeti ezért a húzásért a Valve-ot (no meg a marketingeseit is...) -- az tuti, hogy ez még inkább ösztönzőleg hat majd a kreatív játékosokra, hiszen ki ne vágyna rá, hogy egyszer egy ilyen rendszerben forogjon közkézen alkotása, az olyan nagy címekkel együtt, mint mondjuk a Half-Life 2?