A tavalyi év egyik legizgalmasabb sikersztorija volt a Warhammer 40,000: Space Marine 2 megjelenése, hiszen a Saber Interactive minden tekintetben felülmúlta az elvárásokat. Captain Titus izgalmas egyjátékos kampánya mellé egy fantasztikus, 3 fős kooperatív PvE mód is érkezett, hasonlóan minőségi küldetésekkel, az i-re pedig a szintén remek PvP-mód tette fel a pontot. Minden platformon nagy sikert arattak az űrgárdisták, PC-n azonban még a modderközösség is lázba jött a játéktól. Habár a Saber Interactive korábban semmilyen módon nem támogatta a külső módosításokat (az egyensúly fenntartása érdekében pedig jónéhányat üldözött is a kezdeti hónapokban), most úgy tűnik, nagyot fordult a kocka. A fejlesztők teljes hátszeles támogatást adnak a rajongói tartalomgyártásnak, mégpedig azzal, hogy közkinccsé teszik az úgynevezett Integration Studio eszköztárát - azt a toolkitet, amelyet maguk a fejlesztők is használnak az új tartalmak készítése során.
Ezt a lépést Dmitry Grigorenko, a Space Marine 2 direktora jelentette be a Space Marine 2 modderközösségének Discord-szerverén (via Insider Gaming). Senki számára nem titok, hogy bármely játék élettartamának hasznos lehet, ha a rajongók is részt vehetnek annak frissen tartásában, a keményvonalas Warhammer-fanok pedig vannak annyira eltökéltek, hogy akár évtizedes távlatban is gyártsák a saját készítésű extrákat az ehhez hasonló címekhez. "Már alig várjuk, hogy lássuk, milyen újdonságokkal rukkoltok elő. Legyen szó akár egy látványos új kampányról, egy őrült játékmódról, vagy valami olyan újdonságról, amit egyelőre el sem tudunk képzelni." - írta a moddereknek Grigorenko.
A moddolás műfaja természetesen főként PC-s tevékenység, vagyis a Saber Interactive húzása valószínűleg csak az egeres-billentyűs játékosokat fogja érinteni. Mivel azonban él a cross-play a platformok közt, a következő nagy lépés az lenne, ha a Saber valamilyen formában a konzolplatformokon is elérhetővé tenné a rajongói tartalmakat. Nem példanélküli ez, hiszen a Bethesda számos játékában találkozhattunk már hasonló megoldással, ilyenkor pedig a fejlesztő/kiadó meg is sarcolhatja válogatott tartalmakat. Egyelőre nincs kilátásban, hogy a Space Marine 2 is hasonló útra lépne, de ha valóban sokéves lesz a siker, ezt sem tartanánk teljesen lehetetlennek.
Borítókép forrása: Saber Interactive