Habár a hivatalos rajt csak november 15-én jön el, nagyon hosszú múlt áll már az Escape from Tarkov mögött. Nikita Buyanov a Battlestate Games élén 2012-ben kezdett el dolgozni a kivonásos lövöldék zsánerteremtő öregapján, és habár már sok-sok éve játszható az alkotás, ezidáig csupán egy félkész, korai hozzáféréses kiadásról beszélhettünk. Nagy lesz tehát a novemberi mérföldkő, nemcsak abból a szempontból, hogy végre Steamen is elrajtol a kíméletlen FPS (amit itt szégyenszemre újra külön meg kell venni), de amiatt is, hogy beteljesedik a játék legelső ígérete: végre megszökhetünk Tarkovból.

Az online kihívásokat egy nagy, mindenen átívelő kampányba foglaló haladásunknak ugyanis lesz végcélja, ám nem mindegy, hogy hogyan jutunk el odáig. A Tokyo Game Show résztvevőjeként Buyanov egy interjúban elárulta (via Insider Gaming), hogy négy különböző befejezést is kap az Escape from Tarkov, melyek közül a legjobb (és egyben legnehezebb) tényleg durva kihívás lesz. A játék alkotója szerint a próbálkozóknak kb. csak a 20%-a fogja látni a legjobb végkifejletet. Azt, hogy ez a befejezés pontosan mit takar, illetve hogyan festenek majd a kevésbé jó endingek, egyelőre nem tudhatjuk.

Egy viszont egészen biztos: a stáblista lepörgése után is lesznek még tennivalóink a játékkal. Ez kapásból annak is köszönhető, hogy az Escape from Tarkov olyan szezonális modellt alkalmaz majd, mint amit például a Diablo 4-ben is megszokhattunk. Lesz egy szezonokon kívül állandó karakterünk, amit addig fejlesztünk és addig játszunk vele, ameddig csak akarjunk, de minden új frissítéssel indíthatunk egy szezonális karaktert is, aki csak az éppen aktuális szezonban lesz aktív – ehhez nyilván különböző újdonságok és jutalmak társulnak majd.

Buyanov egyébként már 5 évre előre felvázolta az Escape from Tarkov jövőbeli frissítéseit. A soron következő nagy mérföldkő természetesen a 1.0-ás megjelenéssel érkező Terminal pálya lesz, de a továbbiakban is számíthatunk majd új helyszínekre, fegyverekre, szezonális különlegességekre és további tartalmakra. Ez már csak azért is fontos infó, mert az Escape from Tarkov játékosai a korábban említett kampányprogresszióval haladva oldhatják fel a játék helyszíneit, vagyis a később érkező pályák a teljes kampánystruktúrára hatással lesznek.

Borítókép forrása: Battlestate Games