Mielőtt bárki pánikolna, jegyezzük meg, hogy egyáltalán nincs félnivalónk a DOOM: The Dark Ages nehézsége kapcsán. Természetesen, ha szeretnénk, orrvérzésig verhetjük a fejünket a falba Ultra Nightmare fokozaton, de az id Software olyan részletesen személyre szabható nehézségi beállításokkal látta el a játékát, hogy az önmagában is megsüvegelendő. Az előre megszabott nehézségi szintek mellett még azt is megszabhatjuk, hogy mennyire legyen "engedékeny" a pajzsunk hárításának időzítése, illetve azt is, hogy a pokol démonjai milyen agresszióval, milyen támadási sebességgel törjenek az életünkre. Minden elérhető tehát, a könnyed sétagalopptól az embertelenül iszonyatos nehézségig, ám ha már korábban belekezdtél a játékba, mostanában pedig változtatások nélkül is nehezebbnek érzed a haláltúrát, akkor nem veled van a gond: tényleg nehezebb lett a DOOM: The Dark Ages!
Ezt maga Hugo Martin, a játék rendezője erősítette meg a Slayer's Club élő közvetítésében. A direktor elárulta, hogy a megjelenés óta árgus szemekkel figyelik a játékosok statisztikáit, és mivel úgy érezték, hogy a szántnál egy kicsit engedékenyebb a program, a háttérben emeltek egy keveset a nehézségen: egész pontosan az ellenfelek támadásain és egy-két egyéb, meg nem nevezett variánson tekertek valamennyit. Külön érdekesség, hogy ehhez a fejlesztőknek nem kellett patchelniük a játékot, teljesen élőben, a háttérben végezhették ezeket a módosításokat úgy, hogy ne legyen szükség bármiféle letöltésre és verziószám-frissítésre.
Ha tehát te is egy fokkal nehezebbnek érzed a Slayer mészárlását, akkor nyugi, nem veled van a probléma, egyszerűen annyi történt, hogy az id Software-nél még a megjelenés után is figyelnek arra, hogy tökéletesen balanszolt legyen a játékélmény. Ha azonban ez azt jelenti, hogy komfortosabb számotokra, ha eggyel visszavesztek a nehézségen, akkor annyi baj legyen, mi nem áruljuk el senkinek!
Borítókép forrása: id Software, Bethesda