• A Steam fizetős mod ötlete hamar dugába dőlt
  • Az id Software 20 évvel ez előtt is gondot már hasonlóra
  • John Romero nyilatkozott az üggyel kapcsolatban

A múlt hónapban elstartolt, majd tiszavirág életűre sikeredett fizetős mod megmozdulás nagy port kavart a játékiparban. Igaz, csupán pár napig tartott, ám az utórengéseket ma is érezzük. Még a Guru áprilisi podcastjében is szakítottunk rá időt, hogy kitárgyaljuk az eseményeket.

Az üggyel kapcsolatosan megszólalt az id Software egyik legismertebb arca John Romero - aki külsőre inkább John Travoltára hajaz, de ez lényegtelen. A férfi a Gl.biz-nek adott interjújában nyíltan beszélt az 1995-ös állapotokról és akkori terveikről. Elképzeléseik szerint létrehoztak volna az id Net névre hallgató céget, ami teljesen más szemszögből közelítette volna meg a modkészítők támogatásának kérdését.

„Mindig is úgy gondoltam, hogy a moddereket megilleti a fizetés a munkájuk után.” -- nyilatkozta Romero. -- „Ez a cég kapu gyanánt szolgált volna, ahova a játékosok felcsatlakoznak és kipróbálhatják más modderek kreálmányait. Az oldal tartalmát mi magunk válogattuk volna ki és abban esetben, ha egy mod kiválasztásra került és publikáltuk azt a site-on a készítő markát pénz ütötte volna.”

Az ötletből végül nem lett semmi, mint az tudhatjátok. Ellenben azon érdemes elgondolkozni, hogy vajon mennyiben befolyásolta volna a jelenkori helyzetet egy ilyen kezdeményezés.