Emlékeztek a Retro/Grade című játékra? Nem? Nos, nem vagytok egyedül. Az először PSN-en, majd később PC-n is megjelent ritmusjáték a remek kritikai visszhang ellenére sem lett sikeres, sőt, úgy elhasalt, hogy a projekt mögött álló csapat agytrösztje, Matt Gilgenbach szó szerint elvesztette az eszét miatta. Na jó, az igazsághoz hozzátartozik, hogy Matt gyermekkora óta komoly személyiségzavarral küzd, mentális betegségének azonban csak ártott a tény, hogy a 140 ezer dollárból házilag finanszírozott, egyébként remek kis program az ólajtónál is nagyobbat bukott. Mattnek nem csak az egészsége, de a házassága és a munkája is ráment a projektre, így kutyaharapást szőrével mottó alatt rögtön új céget alapított, és az Infinitap Games zászlaja alatt nekiesett, hogy megvalósítsa minden idők leghitelesebb horrorjátékát.

Joe Grabowski grafikus tervező és Daniel Sass hangmérnök alkotják Matt kis brigádját, a Neverending Nightmares pedig egy 2D-s horrorjáték, hasonló, mint a kiváló Lone Survivor volt. A főszereplő egy mentális betegségben szenvedő férfi, akit szörnyű víziók gyötörnek, és miközben szép lassan szabadságra megy az esze, igyekszik válaszokat és gyógyírt találni a rettenetes képekre. A játékban a felfedezésen és a logikai feladványok megoldásán túl a harcra is fel kell készülnünk, szóval egy ízig-vérig klasszikus túlélőhorrorról van szó.

Matt szerint a legfontosabb tervezési feladat a játék eseményeinek valósághű ábrázolása. Na nem grafikai szinten, hisz a fekete-fehér, rajzolt képek korántsem reálisak. Sokkal inkább az őrület élményének hiteles átadásaként kell értelmezni a dolgot: Matt saját maga is megjárta az elme poklát, tudja, milyen, amikor az ember úgy érzi, hogy bármelyik pillanatban összetörhet a tudata. A játék igyekszik megértetni a játékossal, hogy milyen is ez valójában, és bár a Neverending Nightmares egy nagyon véres, erőszakos és sötét alkotás, Matt úgy gondolja, mégis reményt adhat azok számára, akik hasonló bajokkal küzdenek. Gilgenbach úgy fogalmazott, hogy így adja sorstársai tudtára, hogy nincsenek egyedül, és hogy állapotuknak nem kell befolyásolnia kibontakozásukat. Majd hozzátette, hogy nála senki sem alkalmasabb a Neverending Nightmares elkészítésére.

A Neverending Nightmares egy roppantmód hangulatos horrorcímnek tűnik, alant pedig az első hivatalos trailer is megcsodálható belőle. Ugyanakkor a finanszírozás még nem áll biztos lábakon, hisz Matt minden pénze odalett a Retro/Grade miatt (jelenleg is el van adósodva szerencsétlen). A megoldás természetesen a Kickstarter lehet -- nemsokára el is indul a kampány, elősegítve a program mihamarabbi megjelenését. Sajnos azt még nem tudjuk, hogy milyen platformokon várható a Neverending Nightmares (bár a PC elég biztosnak tűnik), illetve hogy mikor, de a Kickstarter-kampány fellövése után sok kérdés megválaszolásra kerül majd. Addig is lehet ácsingózni a játék után, vagy esetleg beruázni a Retro/Grade-be a Steamen.

Neverending Nightmares -- Megjelenés: nem ismert -- Gépigény: nem ismert