Az online multiplayer részt is tartalmazó videójátékok esetében különösen igaz a mondás, hogy egyszer minden jónak vége szakad, hiszen egyetlen alkotás kapuit sem lehet nyitva tartani a végtelenségig – már csak azért sem, mert előbb vagy utóbb a legnépszerűbb produkcióknak is elapad a rajongótábora. A 2013 novemberében megjelent Need for Speed Rivals esetében tegnap, azaz október 7-én jött el ez a pillanat (via Game Rant), ami nem igazán érheti meglepetésként a felhasználókat, hiszen az EA már júliusban bejelentette a szerverek elsötétülését.
A rajongóknak tehát több hónapjuk volt felkészülni a búcsúra, ami azért különösen fájó, mert az időközben Battlefield Studio rangra emelt (bár ez nézőpont kérdése) Criterion és az immár EA Gothenburg néven tevékenykedő Ghost Games koprodukcióját az utolsó igazán jó Need for Speed-ként tartják számon a fanok (persze a Heat és az Unbound sem rossz, de ezek jobban megosztották a közösséget), aminek épp a legfontosabb eleme került a fiókba.
Hírünk alanyában ugyanis pont az egymással való versengés volt a lényeg (innen a cím), ami nélkül elég csonka az élmény, hiszen a „kampány” messze nem olyan acélos, hogy elvigye a hátán a teljes játékot. Az Electronic Arts egyébként a Rivals-ön túlmenően sem bánt kesztyűs kézzel a versenyjátékokkal az elmúlt hetek során, hiszen szeptemberben négy autós cím (Dirt 3, Dirt Showdown, Grid Autosport, Grid 2) is kihúzta a szőnyeget a hamarosan magánkézbe kerülő kiadó. Mivel a Criterion mostantól a Battlefield-sorozatért felel, az EA Gothenburgöt pedig lefokozták, akár keresztet is vethetünk az egykor az arcade autóversenyzés csúcsát jelentő Need for Speed-sorozatra, ami most ismét veszített kicsit az örökségéből. Kész szerencse, hogy jövőre sem maradunk Forza Horizon nélkül, ugye?
A borítóképek forrása: Steam