A Resident Evil Requiem hosszú ideje a legjobban várt horrorjáték ebben a konzolgenerációban, és ennek bizony jó oka van. A Capcom igyekszik visszakanyarodni a Resident Evil 7 szellemiségéhez, vagyis ismét előtérbe helyezik a horrort – tudjátok, azt a fajtát, amit utoljára a Baker-házban érezhettünk. A Resident Evil Requiem rendezője, Koshi Nakanishi, és producere, Masato Kumazawa egy nemrégiben a FutureGamesShow-nak adott interjúban megemlítette az új félelem-rendszert, ami a Requiemben fog debütálni, de biztosan továbbviszik majd a következő részekbe is.
A fejlesztők először arról beszéltek, hogy a Resident Evil 4 Remake és a Village inkább a sorozat akcióorientáltabb oldalát képviselik, míg a „Requiem más lesz”, a hangulatát tekintve közelebb fog állni a Resident Evil 2 Remake-hez, illetve természetesen a Resident Evil 7-hez. A fejlesztők szerint „old school Resident Evil”-nek nevezhetjük, amelyben fontos szerepet kap a felfedezés, de legalább ennyire fontos lesz a backtracking is, mikor vissza kell térnetek korábbi – és egykor lezárt – helyekre. A horror újabb szintre emelése érdekében egy új félelem-rendszert implementáltak, amelyről jelenleg nem árulhattak el többet. Hogy azért minimális képet kapjunk róla, Nakanishi így fogalmazott: „Képzeljék el, hogy a rettentő feszültség és a nyugis részek közötti különbség egyfajta hullámhossz, mintha egy görbe lenne.” Azt szeretnék, hogy „a kettő közötti távolság nagyobb legyen, mint valaha a sorozatban”, vagyis hogy egy „teljes hullámvasút-élményt” kapjatok. Nakanishi szerint elengedték a régen bevált „ijesztő pillanat, majd nyugi” felállást és a Requiem teljesen kiszámíthatatlan lesz ebből a szempontból. Magyarul egyetlen nyugodt percünk sem lesz a végigjátszás során, mert a Capcom bármikor a frászt hozhatja ránk.
Borítókép forrása: ScreenRant