A játékvilág újabb generációs határhoz érkezett, és bár szinte biztos, hogy 2013-ban bemutatkoznak az új konzolok, többen aggodalmukat fejezték ki a játékok költségeinek megemelkedése miatt -- hisz minél részletesebb a grafika, annál több a munka vele, és ez minden bizonnyal magasabb játékárakat eredményez. Vagy mégsem?

Michael Pachter saját műsorában, a Gametrailers.com-on látható Pach-Attack!-ben emlegette fel a problémát egy nézői kérdés okán. Szerinte igaz ugyan, hogy a játékok egyre összetettebbek, de a modern fejlesztői eszközöknek köszönhetően a befektetendő munka mennyisége csak kicsit emelkedik, így a programok fejlesztésének költsége becslése szerint 10-20%-ot nő mindössze. Ez pedig nem ok a 60 dollárnál drágább játékok megjelentetésére. Továbbá a Nintendo jobban teszi, ha marad a 60 dollárnál, mert 50-ért csak veszteséget tudnának termelni.

S hogy ez nekünk, PC-s játékosoknak miért fontos? Nos, ha a konzolos játékok ára emelkedik, akkor a PC-s átírás költségei is nőnek, így egyre többet és többet kell kiadnunk szeretett hobbinkra. Bízzunk benne hát, hogy Michaelnek igaza lesz.