The Elder Scrolls V: Skyrim
Azonban a Skyrim világában már eljöhet a nyár is a Tropical Skyrim -- A Climate Overhaul mod segítségével. Nem vicc, Skyrimet egy trópusi területté varázsolja a cucc, méghozzá nem is akárhogy, hanem állkoppantós minőségben. Egyszerűen elképesztően durván jól néz ki a mod. Le lettek cserélve a talaj textúrái, a jégbarlangoké (okos trükkökkel, a jégcsapok textúrái mohává változtak) és a városoké is, hogy illeszkedjenek az új környezetbe. A növényzet is teljesen átalakításon esett át, de ha sima modellcsere lett volna, akkor az elég ritkásnak tűnne egy trópusi világhoz képest. Így a növényzet sűrűsége is növelve lett: ott is vannak fák, ahol eddig nem voltak, méghozzá tövük köré nőtt fűvel.
Az állatvilág trópusi környezetbe nem illő része is új modellt és textúrákat kapott; a kardfogú tigrisek „átlagos” tigrisre lettek cserélve, a trollok gorillára, vagy valami arra hasonlító állatra. A fekete- és barnamedvék immár pandák, csak éppen a viselkedésük nem lett módosítva, így gyakran előfordulhat, hogy agresszív pandamacikat kell majd gyilkolnunk, ami nem épp követendő viselkedésminta, úgyhogy érzékeny állatvédők kerüljék ezt a modot. Viszont van itt még egy igazán egzotikus állatfaj is a farkasok helyett: a „kis aranyos” raptorok. Persze nem csak a kinézetük más, hanem az erejük is, úgyhogy jó lesz vigyázni és kerülni őket.
Látva a képeket és videókat, azt hinné az ember, hogy ebből diavetítés lesz, de nem! Nem okoz nagy fps-csökkenést, a füvet leszámítva, ami ugye sokkal sűrűbb, mint eredetileg. Így ha valaki ezt a modot futtatva is nagyobb teljesítményt akar kicsikarni a játékból, az először a fű kirajzolási távolság csúszkájával játszogasson, de valószínűleg több grafikai butításra ezen kívül nem lesz szüksége.
Van néhány hibája a Tropical Skyrimnek, amik majd javítva lesznek; például, hogy a fák a távolban elég furán néznek ki (na, nem mintha ilyen susnyással olyan gyakori lenne, hogy messzire látunk), és hogy sem a Dawnguard, sem a Dragonborn DLC-ket nem támogatja, így a Dawnguard által módosított területeken számíthatunk a trópusi és az északi jellemzők furcsa keveredésére, valamint Solstheim szigete is érintetlen marad.
A következő moddal a fentieknek pont ellenkezőjét érhetjük el a játékban, azaz mindent hó fed. Persze ez a „havasító” modul opcionálisan telepíthető a modhoz, ami ennél egyébként jóval többre hivatott. A pakk a Projekt Reality modokat rakja egy csomagba, és a neve Project Reality -- Climates Of Tamriel. Tartalmazza a dungeon- és éjszakai sötétítést, külön beállításokat az épületbeli fényviszonyokra, néhány új környezeti hangot, és persze a már említett, opcionális hómodult. A Tropical Skyrimmel ellentétben támogatja a Dawnguard és a Dragonborn kiegészítőket is.
És végül még egy apróság a Skyrimes témában, egy szintlimit-növelő módosítás, aminek segítségével Supermant csinálhatunk kedvenc karakterünkből, pl. harcos-varázsló-tolvaj-kovács-íjászt. Emellett minden skillre konfigurálhatunk egy saját limitet, sőt, a képességi szintlépésekre is szorzót állíthatunk be, így a fejlődés gyorsítása helyett akár lassítani is lehet, esetleg a túl lassan és túl gyorsan fejlődő skilleket kiegyensúlyozni.
Command & Conquer: Gerenarls -- Zero Hour
A Command &Conquer: Generals -- Zero Hourhoz kijött a Contra mod legújabb bétája. Bár a mod nem új, de a friss verziók rendszerint annyi újítást szoktak kapni, hogy felérnek egy új programmal. Aki nem ismeri és szereti a Generalst, próbálja ki a Contrát, mert nagyon jó, még dinamikusabbá teszi az amúgy is pörgős játékmenetet, emellett kevésbé fogja vissza a játékot (mármint a motorból adódóan gyenge teljesítményt), mint más nagy modok. Na meg mindegyik frakcióhoz hozzáad még egy specializált tábornokot, és persze a meglévők tulajdonságain is rendesen változtat.
A grafikához is hozzáad valamennyit, de ez nagyrészt az új egységek modelljeiben ki is merül. Igaz, nem a csilli-villi grafikáért szeretjük ezt a játékot, habár a maga idejében nem volt rossz az sem.

Total War: Shogun 2
A Total War: Shogun 2-höz is kijött egy jónak ígérkező módosítás, az igen furcsa nevű DarthMod. Mivel ez a játékvilágon alapjaiban nem változtat, nem sikerült rájönnöm, hogy miként kerül a képbe Darth Vader, bár tény, hogy néhány feudális japán páncélzat hasonlít Vader nagyúr szerkójára.
Akárhogy is, a mod a mesterséges intelligencián és az egységek képességein változtat a nagyobb realitás érdekében, megpróbálva kiküszöbölni az alapjáték problémáit. Látványosabbá, kaotikusabbá teszi az összecsapásokat, sőt ha jól figyelünk, a harctéren akár elkaphatunk pár heroikus 1v1 küzdelmet is két harcos között. Változtattak a morálszámítási-rendszeren, és a lövedékek röppályáit is realisztikusabbá tették.
Saját indítómodulja van, így nem nyúl hozzá az alapjáték fájljaihoz, bármikor el lehet indítani az érintetlen, eredeti Shogun 2-t is. Sőt mi több, még Steamworks-támogatást is kapott, így egyszerűsítve az installálást, de persze akár a saját telepítőjével is fel lehet rakni a modot.

Euro Truck Simulator 2
Zárásként ejtsünk szót egy készülőben lévő modról, a közlekedési szimulátorok kedvelőinek, a Euro Truck Simulator 2 című független (de ehhez képest meglepően profin összerakott) játékhoz készül a Magyarország térkép. Bár a készítő Frank007 leírása szerint még csak Budapest és környéke van kidolgozva, de ez később bővülni fog.
Mivel láthatóan még kevés a saját, magyaros modell a játékban, ezért kicsit tisztábbnak és rendezettebbnek tűnik a város, mint amilyen a valóságban, de a panellakótelepek és a gyakori, részleges útlezárások már hozzák a hazai hangulatot. Ha a kátyúkat is megcsinálják, akkor teljesen élethű lesz!
A ModRovat legközelebb május 15-én jelentkezik.