Pivotal Games: ennyi volt...
Nem először írjuk le, és sajnos nem utoljára: minden bezárt stúdióért kár, legyen szó sikeresről vagy bukdácsolóról, mert vele múltunk egy része is távozik. Sajnos napjaink nagyvállalati világában a a múlt semmit nem számít, kizárólag a jövő -- sőt néha a puszta túlélés...
Nos, jelentem, megkezdődött a gyalulás... A brit kiadó ma megerősítette, hogy bezárja a Pivotal Games stúdiót, elbocsátva mintegy 100 embert, a Bath-ben található főhadiszálláson csak kb. 12 fő marad, akik egy nem megnevezett, jövőbeni projekten dolgoznak. Hogy aztán mi lesz, azaz marad-e a név, és felszippantja-e a kiadó ezt a pár embert, még nem eldöntött.
A Pivotal Games 2000 márciusában alakult, és (a Warzone 2100 stratégián és a Great Escape börtönszökős akciókalandon kívül) a hatmilliós összeladást produkáló Conflict szériáról híresült el: Conflict: Desert Storm, Conflict: Desert Storm II, Conflict: Vietnam, Conflict: Global Terror, Conflict: Denied Ops. Utóbbi címük idén februárban jelent meg, és bizony elég középszerűre sikerült – erősen érezhető volt rajta a kiadó erőszakja, épp annyira, amennyire például a Kane and Lynch esetében, ahol szintén az Eidos/Sci hibás döntésein voltunk kénytelenek a fejlesztőkkel együtt sírni. Sírhatunk most is, sirathatunk egy tehetséges stúdiót (tragikus, hogy weboldalukon még kint van az álláshirdetésük), és reménykedhetünk, hogy a srácok azért nem kallódnak el, kár lenne értük. De hogy mi lesz a kiadó sorsa, az tényleg a (közel?)jövő zenéje...