Az Eidos valamikor az Angel of Darkness bukásánál kezdett el bukdácsolni, ám szerencsére a honfitárs SCi csoport felvásárolta őket, és úgy tűnt, egyenesbe kerülnek. Az utóbbi időben azonban baljós felhők gyülekeznek a vállalat felett, a pénzügyi eredmények nem túl bíztató jövőképet festenek, a tavalyi utolsó félév rekordnagyságú, 81 millió fontos veszteséget mutatott. Az SCi még februárban jelentette be, hogy nagy mértékű átszervezést hajtanak végre, melynek során állományuk 25%-át leépítik, kb. 800 főre. Ezzel együtt 14 készülő projektet is leállítottak – a cél, hogy idén június végére az éves működési költséget 14 millió fontra csökkentsék.

Nos, jelentem, megkezdődött a gyalulás... A brit kiadó ma megerősítette, hogy bezárja a Pivotal Games stúdiót, elbocsátva mintegy 100 embert, a Bath-ben található főhadiszálláson csak kb. 12 fő marad, akik egy nem megnevezett, jövőbeni projekten dolgoznak. Hogy aztán mi lesz, azaz marad-e a név, és felszippantja-e a kiadó ezt a pár embert, még nem eldöntött.

A Pivotal Games 2000 márciusában alakult, és (a Warzone 2100 stratégián és a Great Escape börtönszökős akciókalandon kívül) a hatmilliós összeladást produkáló Conflict szériáról híresült el: Conflict: Desert Storm, Conflict: Desert Storm II, Conflict: Vietnam, Conflict: Global Terror, Conflict: Denied Ops. Utóbbi címük idén februárban jelent meg, és bizony elég középszerűre sikerült – erősen érezhető volt rajta a kiadó erőszakja, épp annyira, amennyire például a Kane and Lynch esetében, ahol szintén az Eidos/Sci hibás döntésein voltunk kénytelenek a fejlesztőkkel együtt sírni. Sírhatunk most is, sirathatunk egy tehetséges stúdiót (tragikus, hogy weboldalukon még kint van az álláshirdetésük), és reménykedhetünk, hogy a srácok azért nem kallódnak el, kár lenne értük. De hogy mi lesz a kiadó sorsa, az tényleg a (közel?)jövő zenéje...