Ha sorra kellene vennünk a játékipar legismertebb nagyotmondóit, Todd Howard szinte biztosan előkelő helyen szerepelne, hiszen ő volt az, aki tizenhatszoros részleteket említett a Fallout 76-tal kapcsolatban (a Fallout 4-hez képest), majd a Bethesda a polcokra tett egy borzasztóan bugos, ráadásul nem is túl szép live service alkotást, amely semmilyen szempontból nem volt méltó a Fallout névre. A stúdió szerencsére alaposan kikalapálta a közösségi élményekre kihegyezett posztapokaliptikus RPG-t, ráadásul a jövőben sem kíván leállni az új tartalmakkal, elég csak a Walton Goggins nevével fémjelzett új frissítésre, a december 2-án érkező Burning Springs-re gondolni. Nem az új helyszínt és fejvadászrendszert (ehhez kapcsolódik ugyebár az adaptációban megismert Ghoul) hozó bővítmény azonban az egyetlen fontos fejlemény a produkció kapcsán, a Fallout Day során ugyanis megtudhattuk, hogy a jelenlegi konzolok birtokosainak is van miért örülniük.
Ahogy arról az IGN is beszámolt, a Bethesda bejelentette, hogy PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re optimalizált változatot kap a Fallout 76, a „next-gen” verziók ráadásul már 2026 elején befutnak, bár pontos dátumot egyelőre nem közölt a cég. Sajnos részletekkel sem igazán tudunk szolgálni (vajon valósággá válik a „16x the detail” szöveg?), ám valószínűsíthető, hogy felbontás és sebesség terén is tapasztalhatunk majd szintlépést, ahogy a bevilágítási rendszeren is illene javítani picit – a The Elder Scrolls Online az egyik legjobb példa arra, hogy milyen sokat tud ez jelenteni. Mindemellett a PS4 és Xbox One tulajok is számíthatnak némi optimalizációra, szóval akármin is játszatok, mindenképp javulni fog az élmény, a kérdés már csak az, hogy pontosan milyen módon.
A borítóképek forrása: Final Weapon, CGMagazine/Bethesda


