A PEAK mostanában óriásit megy a Steamen. A népszerű indie-játékban naponta emberek ezrei másznak hegyeket és esnek le róluk. Igen, lényegében ebből áll az egész játék: másztok felfelé a haverokkal és segítitek egymást. Egyszerűen hangzik, de rettentő jópofa és addiktív tud lenni. A PEAK már az első héten meghódította a Steamet, és átlépte a 100 000 egyidejű játékos számát. A népszerűség viszont ezután sem hagyott alább, hiszen a PEAK egy hónapon belül több mint ötmillió példányban fogyott világszerte. Természetesen várható volt, hogy lesznek gagyi másolatai is.

A bitang pusztulatos PEAK-copy „játék” már bekerült a Robloxba (Cliff címmel), viszont ezt telerakták mikrotranzakciókkal. Az Aggro Crab Games az X-en tette közzé, hogy bárki, aki érdeklődik a PEAK iránt és nem akar fizetni érte, az inkább kalózkodja le a játékot torrentről, mintsem a robloxos verzióval próbálkozzon, ami szimplán csak a pénzlehúzásra megy rá. A Cliff fejlesztői kijelentették, hogy játékukat a PEAK és a Mountain Climbing nevű játékok inspirálták, bár nagyjából minden ugyanúgy néz ki benne – még a borítókép is! –, mint a PEAK-ben. Csakhogy a legnagyobb pofátlanság, hogy a Cliff mikrotranzakciós-rendszert tartalmaz, vagyis valódi pénzzel kell fizetni olyan tárgyakért, mint például az alapvető mászó-csákány.

Borítókép forrása: Steam