...ahol rögtön megkapták a lehetőséget, hogy terméküket
profi fejlesztőkörnyezetben újítsák fel. Kezünkbe vehetjük tehát az ASHPD
(Aperture Science Handheld Portal Device) fegyvert, mely a HL2 Gravity
Gun-jának könnyített és speciális verziója, hiszen nemcsak tárgyakat képes
felemelni, hanem két lyukat is üt a térben, s köztük átjárót. Minderről a
hivatalos videóbemutató is mesél, melyet a Steamesek már bizonnyal láttak, aki
viszont nem, alant megtekintheti - imádom, főleg a gépcsaj hangját... A cucc
maga nem lesz hosszú, úgy öt óra alatt le lehet pörgetni a küldetéssort (mely,
annak ellenére, hogy tulajdonképpen egyre nehezedő feladványok láncolata,
sztorival rendelkezik, és valahogy belesimul a HL-univerzumba), persze ez függ
a játékos képességeitől is. Kapunk egy gazdag oktatópályát is, és mivel ez a
kis kincs is moddolható lesz, a kreatívoknak hála tuti, hogy rengeteg plusz
feladvány között mazsolázhatunk majd a megjelenés után. Ráadásul a fiúk plusz
egy lány (az egyik főkolompos a kedves Kim Swift) tervezgetik erősen a multit
is, ami igen jó móka lenne, főleg egy kooperatív közös kapunyitogatást tudnék
elképzelni erősen.
A Portal, mint tudjuk, egyelőre csak a Narancs és Fekete
kollekciókban jelenik meg, így aztán sorsa, csakúgy, mint a Team Fortress 2-é,
a HL2: Episode 2 kezében van. Ám a GDC-n azt is elárulták a Valve illetékesei,
hogy optimisták a termék önálló szoftverként való megjelentetése irányában,
főleg összplatformos kivitelben, azaz PC-re és konzolokra is, persze ekkor
kicsit fel kell majd turbózni a cuccot - véleményem szerint ez pedig a
többjátékos mód beépítésével lesz igazán piacképes megoldás. Meglátjuk,
egyelőre maradnak a képek, videók (az IGN oldalán látható egy friss anyag a
fejlesztők kommentálásban a GDC-ről), és a várakozás...