• Már bétateszt alatt áll a PS4 Pro 5.5-ös firmware
  • Ebben jelenik meg a supersampling opció
  • Ezzel a játékok azt hiszik, hogy 4K-s kijelzőn futnak
  • A funkció nem minden játéknál működik kielégítően

Szépek és jók ezek a 4K-s konzolok, vagyis a PS4 Pro és az Xbox One X, de az ember nem sokat ér a nagyobb teljesítménnyel, ha nincs hozzájuk 4K-s televíziója. A Sony most ezen próbál meg változtatni a bétatesztelés alatt álló 5.5-ös firmware-ral, amellyel úgyszólván megkerülik ezt a problematikát.

Ebben ugyanis benne lesz egy supersampling néven futó opció, amely elhiteti a játékokkal, hogy 4K-s tévén futnak, és a PS4 Pro így skálázza le a képet 1080p-re. Ez persze az elmélet, ami elsőre jól hangzik, de a Digital Foundry tesztje után már elmondható, hogy nem minden játéknál működik ez olyan jól.

A Call of Duty: Black Ops 3 esetében például így gyatrább a framrate, míg í Rocket League-nél a supersampling bekapcsolásával lemondhatunk ambient occlusion és motion blur effektekről. Ráadásul a szebb kép sem érhető mindig tetten, példának okáért a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain esetében, mert ez a játék nem 2160p, hanem csak 1440p-ben renderel, így viszont nem érvényesül a supersampling.

Persze azért olyan játékok is akadnak, aminél megéri ezt a lehetőséget bekapcsolni, ilyen a lenti videóban is látható FIFA 18 és az Assassin's Creed: The Ezio Collection.