• Nem szánták innovatívnak a kameranézetet
  • Egyszerűen csak ez tűnt a legalkalmasabbnak
  • Később rengeteg játék vette át

A Resident Evil 4 TPS-nézete ma már ikonikus. Ezt a funkciót annyira csodálták, hogy hamarosan minden TPS játékban szerepelt, műfajtól függetlenül. Az alkotó, Mikami Sindzsi azonban nem tartotta ezt olyan nagy dolognak. A 25 Years of Resident Evil videoblogban Mikami elárulta, hogy szerinte a kamera nem volt annyira innovatív, mint sokan hitték.

"Furcsa módon természetesnek éreztük, hogy ennek ilyennek kell lennie. Nem terveztünk valami nagy és innovatív dolgot, de végül mindenki azt mondta, hogy ez igen!" – emlékezett vissza Mikami. "Mi személy szerint egyszerűen úgy gondoltuk, hogy ez a szemszög jobb. Nem próbáltunk valami újat vagy úttörő dolgot csinálni, semmi ilyesmi nem volt betervezve." – tette hozzá, majd azt is elmesélte, hogy az egyik E3-on találkozott néhány fejlesztővel, akik elmondták, hogy a Gears of War kameráját is a Resident Evil 4 TPS-nézetéről mintázták.