• A Team Liquid két tagját verte el az AlphaStar
  • Grzegorz “MaNa” Komincz és Dario “TLO” Wünsch is 5-0-ra kapott ki

Múlt héten számoltunk be róla, hogy a Google Starcraft 2-re kiképzett mesterséges intelligenciája, az AlphaStar megmérkőzik két profi játékossal is. Nos, a végeredmény magáért beszél, mindkét játékost 5-0 végeredménnyel kaszálta el a neurális hálózat. TLO Protossának semmi esélye sem volt, ahogyan MaNa sem tudott egyetlen pontot sem behúzni a stratégiákat folyton váltogató, viselkedésében kiolvashatatlan AlphaStar ellen.

A vereséghez az is hozzájárult, hogy valójában nem egyetlen “elme” ellen küzdöttek, öt különböző “egységgel” kellett szembenézniük, melyek mindegyike sajátos módszereket alkalmazott és összesen 200 emberi év tapasztalatával rendelkeztek, fejenként. És ha azt gondolnátok, hogy a gép gyors reakcióideje volt a döntő, csak részben van igazatok: az AlphaStar mindössze 280-as APM-mel (Action Per Minute, akció per perc), ami jóval a profik alatt mozog, reakcióideje is “csupán” átlagosan 350 ms volt, ami szintén alacsonyabb mutató. A DeepMind csapat konklúziója szerint az AlphaStar “felsőbbrendű macro- és microstratégiája, valamint döntéshozatala győzedelmeskedett a profik fölött, nem pedig a gyorsasága”.

Az ‘interfész’, amin a számítógép ‘látja’ a térképet, nem a hagyományos változat, hanem egy teljességgel fentről-lefele néző szemszögből dolgozik. Az újabb már a megszokott izometrikus szögből játszó verzió ellen másnap MaNa hozott egy meccset, igaz, annak csak hét napja volt a felkészülésre.

“Lenyűgözött ahogy az AlphaStar fejlett lépéseket és különféles stratégiákat alkalmazott minden egyes játékban, nagyon emberi stílusban, amire nem számítottam. Rájöttem, hogy a meccseim a hibák kikényszerítésén és az emberi reakciók kihasználásán alapszik, ezek után egészen máshogy látom a játékot” - mondta el Komnicz.