Saga: alfatesztre fel!A projekt neve egyszerűen ennyi: Saga, melynek háttértörténete megfelelően epikus. Réges-rég az Öreg Istenek egyike, Goth-Azul fellázadt a többiek ellen, ám azok készítettek egy tömlöcgömböt, Gaiai néven, és ennek belsejébe zárták a kollégát. Bebörtönzése előtt Goth-Azul átadta tudását egy kisebb istennek, Xethos Nomnak. Ő, négy másik hasonló fickóval lenyomta az Öregeket, és elfoglalta a mennyt. Ezután belső harc kezdődött a főnöki címért közöttük, mely végül megegyezéshez vezetett: mindenki kreál egy fajt, melyek Gaia felszínén nekiállnak csatázni, és amely faj győz, annak istene lesz a kiválasztott. Gaia, a természet istennője, létrehozta az elfeket (Nature). Rathos, a hadi isten megalkotta a harcos orkokat (War). Tek, a gépezetek ura megteremtette a technológia és a masinák urait, a törpéket (Machines). Ari-Alia, a fény és igazság istennője, Xethos-Nom nővére a hosszú életű, bölcs óriásoknak adott életet (Light), végül bátyja, Xethos-Nom, a sötétség és félelem atyja a kegyetlen, vakmerő sötét elfek szülője lett (Magic). Az öt faj kölcsönös utálattal tekintett egymásra: az elfek utálták az orkokat és a törpéket, az orkok az elfeket és az óriásokat, a törpék az elfeket és a sötét elfeket, az óriások az orkokat és a sötét elfeket, végül a sötét elfek a törpéket és óriásokat. Nos, azt hiszem, szép kis pite ez így, lesz bőven ok kölcsönös és kiadós pofozkodásra...

A mechanizmus természetesen ugyanaz, mint más RTS-ekben: létre kell hoznunk saját kis birodalmunkat, erőddel, városokkal, parasztokkal és hadsereggel. Kémkednünk kell, orvgyilkolnunk, megvédenünk földünket, harcba indulni az ellenség ellen. Gazdaságunk alapja a nyersanyag-kitermelés lesz, és persze újabb területeket is leigázhatunk. Több mint 100 egységtípus (több száz páncél- és fegyverfejlesztési lehetőséggel), és szintén száznyi épület kapott helyet a játékban, no meg rengeteg varázslat és különleges képesség. Ugyancsak több százra rúg a küldetések és kampányok száma, melyekben kincseket és tapasztalati pontokat gyűjthetünk. És természetesen szövetségeket is létrehozhatunk (guild-rendszer), hogy egyesítve erőinket nagyobb eséllyel szálljunk harcba más frakciókkal szemben.

A játék úgynevezett perzisztens MMORTS. Ez ennyit jelent, hogy az általad létrehozott birodalom akkor is él, amikor nem vagy jelen a világban, tehát nem kell minden játékkal újat létrehozni, és persze sereged is „megvár” a garnizonokban. Bár birodalmadat nem fenyegeti hatalmas kataklizma, amikor offline vagy, ellenséged diverzáns akciókat vezethet ellened: kémkedés, épületek felgyújtása, nyersanyagok elorzása, parasztok és katonák orvgyilkolása. Ne csodálkozz tehát, ha némi pihenő után belépve királyságodba füstölgő, üres hombárok, leölt pórok fogadnak, az ellenség pedig a kapuknál feni a kardokat és tárazza be a hajítógépeket, miután kiismerte gyenge pontjaid... Ilyenkor aztán hamar össze kell rántanod szövetségeseidet, és megküzdeni a gaz hódítókkal.

Saga: alfatesztre fel!A játék vonzerejét tovább növeli, hogy „kvázi ingyenes”. Mit jelent ez? Nos, nincs előfizetési díj, ám egységeidet apró „booster-packok” formájában veheted meg (egyelőre hitelkártyás, letöltéses rendszerben, de tervezik a boltban kapható terjesztést is). Ez jelenti egyébként az egyik stratégiai elemet: mivel a sereg a csaták során fejlődik, egyre táposabb lesz, ám természetesen el is eshet, nagyon észnél kell lenni, és meg kell tervezni az ütközeteket, hiszen ez valóban a zsebedre megy: ha a drága pénzen megvett csapatot sikeresen belevezeted egy öngyilkos akcióba, hiába a szép nagy birodalom és a szorgalmasan termelő parasztok, ha nincs, aki megvédjen... Mindebben a nagy poén az, hogy lesz egy online piactér, ahol csapatokat, varázslatokat és nyersanyagot is lehet adni-venni. Ha tehát a megvásárolt csomagban van egy-két elf saslovas, ám te ogre pörölyösökre építed sereged, mehetsz a vásárba, hogy elcseréld az emberanyag-portékát.

Nos, aki kedvet kapott a dologra, máris belekóstolhat, ugyanis a Wahoo további alfatesztelőket keres. A próba már zajlik egy ideje, és igen népszerű, főleg a csereberélés, hatalmas és ritka sárkányok és óriás mechanikus katonák találnak új gazdára. A fejlesztők bővíteni akarják a létszámot (a flashes oldalon megtekinthető szerverstátusz szerint elsősorban az elfek populációja gyér), így itt a lehetőség mindenki számára; a bulira a hivatalos honlapon (lásd lent, a játékinfóban) lehet jelentkezni. Sajnos a neten található képanyag egyelőre nem alkalmas a közreadásra, csak a fent látható orkbácsit tudtam érdemben összekaparni - de ha valaki bejut a tesztelésre, szívesen fogadjuk a képeket...