Valószínűleg nem mondunk sok újdonságot azzal, ha azt állítjuk: a No Man's Sky története a játéktörténelem egyik legnagyobb comeback-sztorija. Sean Murray és a Hello Games hatalmas ígéretekkel hozták el 2016 nyarán az galaxisméretű sci-fi sandboxukat, ám az ekkor még rendkívül félkész játék ígéretei mind hamisnak tűntek. A Hello Games azonban nem hagyta annyiban a dolgot. Hosszú évekig szállították futószalagon a No Man's Sky hatalmas (és ingyenes) tartalmi frissítéseit, mára pedig a játék tartalmai túlszárnyaltak mindent, amit előzetesen elképzelhettünk erről a hatalmas projektről. A srácok pedig továbbra sem állnak le: most júniusra a Beacon nevet viselő frissítéssel készültek, ami az idegen bolygók településeit rázza gatyába, méghozzá elég alaposan.

Mostantól sokkal nagyobb és jóval komplexebb kolóniákkal és településekkel találkozhatunk a felfedezéseink során, ezek a városkák pedig dugig lesznek különféle NPC-kkel és új, eddig sosem látott fejleszthető épületekkel. Ilyenek például a bárok, ahol zenét hallgatva vegyülhetünk a helyiekkel, vagy azok az alkatrészes üzletek, ahol teljesen személyre szabhatjuk az űrhajóinkat. Sőt, az új "épülettípusok" közt még egy tavat is találunk, ahol egy kis lazító horgászással üthetjük el a lenyugvó nap perceit.

Az új, alaposan kibővített településeknek pedig mi magunk is a polgármestereivé válhatunk. Ez nem kis feladat, hiszen így ránk hárul a feladat, hogy megvédjük a kolónia erőforrásait, de nekünk kell ítéletet hoznunk a telepesek ügyes-bajos dolgai felett is. Az itt lakó NPC-k tulajdonságai és képességei is jóval sokszínűbbek lesznek, vagyis nem "névtelen és arctalan" figurák jönnek majd szembe velünk a poros utcákon.

A Hello Games második nagy bejelentése pedig az, hogy mindezt egy vadiúj platformon, Nintendo Switch 2-n is élvezhetjük mostantól. Kilenc év tartalmi frissítéseit és egy végletekig polírozott, őrülten tartalmas játékot kapnak az új hibridkonzol tulajdonosai, ráadásul a Switch 1-es porttal szemben itt nem kell tartanunk a komolyabb technikai megkötésektől. Switch 2-n is elérhető lesz a teljes multiplayer cross-save és cross-play funkcionalitással, így végre ez a verzió is egyenértékű lesz a nagyplatformos testvéreivel. Handheld módban 1080p-s felbontáson, 40 FPS-es sebességgel játszhatunk majd, VRR, DLSS és DRS mellett, dokkolva pedig 1440p-s felbontást és 30 FPS-t demózott DLSS és DRS mellett a fenti kedvcsináló. További jófejség, hogy mindezt ingyenes frissítésként kapják meg azok a Switch 2-es játékosok, akik korábban már megvásárolták a No Man's Sky-t Nintendo Switchre. Úgy tűnik, a Hello Games tényleg nem szeret pénzt keresni.

Borítóképek forrása: Hello Games