A játék folyamán az egyik legfontosabb dolog a kibernetikus implantátumok kezelése lesz. Ezekből sokat találhatunk és vehetünk majd, de veszélyesek is, mert minél többet és agresszívabbat használunk, annál többet árt a személyiségünknek, emberi mivoltunknak. Az NPC-k (nemjátékos karakterek) is ennek megfelelően reagálnak és kommunikálnak majd velünk, tehát ezt is figyelembe kell majd venni, nem lehet csak úgy mindennel felpumpálni a karaktert.
Természetesen lehet majd ezek nélkül is játszani, de ez megnöveli majd a nehézséget is, viszont így nem sodródunk kívülálló szerepbe, miközben próbáljuk megmenteni a hajót az idegenektől.
Dinamikus történetvezetésre is számíthatunk a GPG ígérete szerint, melyet a kiber implantokkal kapcsolatos reakciók és a döntéseink alakítanak kalandjaink során. Befejezésből is többet kapunk, melyek a játék során választott cselekvéseinktől függenek majd. Négyszemélyes kooperatív mód lesz majd, hogy tovább növeljék az újrajátszhatósági értéket az egyedi küldetés struktúrákkal. Erről a részről egyelőre csak ennyit tudni.
Képeket egyelőre nem jelentettek meg a játékból, ezzel valószínűleg várnak a jövő héten kezdődő E3-ig. De ha már korábban sikerül rátenni a kezünket néhányra, azonnal közzétesszük őket. A Space Siege megjelenése 2008 első negyedévében várható PC-re.