• A LucasFilm nem akart Jedi lovagot a Respawn videojátékában
  • Inkább fejvadászokat és sugárvetőket akartak
  • A Respawnnak sok vitája volt a LucasFilmmel más kérdésekben is
  • Ez frusztrálta a csapatot

A Star Wars Jedi: Fallen Order az utóbbi évek legsikeresebb Star Wars játéka lett kritikai és üzleti szempontból is, ami nagymértékben köszönhető a sorozatban frissnek ható harcrendszernek, a remek sztorinak és a karaktereknek. Remek érzés volt Kal Cestis Jedi lovag bőrébe bújni és fénykardot forgatva, az Erőt használva megküzdeni a gonosz Birodalommal. De lehetett volna ez másképp is.

A Star Wars-t felügyelő LucasFilm ugyanis a korai tervezgetés idején nem szeretett volna Jediket a játékban – árulta ezt el Stig Asmussen, a Fallen Order direktora. Állítása szerint a filmstúdió nagyon védelmezi a Jediket és a hozzájuk köthető dolgokat, az számukra a Szent Grál, nem adják oda akárkinek, és ezért ódzkodtak attól az ötlettől, hogy a játékba belekerüljenek. Sokkal szívesebben láttak volna fejvadászokat és sugárvetőket.

Persze a Respawn eddigre már kidolgozta a Fallen Order hátterét, amihez a felvetett ötlet nem passzolt, szóval úgy hatott számukra a kérés, mintha hirtelen akciójáték helyett autós szimulátor fejlesztésére kötelezték volna őket.

Asmussen elmondása szerint a Respawn-nak komoly vitái voltak a LucasFilmmel a fejlesztés későbbi szakaszában is. A filmstúdió sokszor vétózta meg keményen a kreatív ötleteiket, ami kifejezet frusztrálta a játékfejlesztőket akkortájt, de Asmussen azt azért hozzátette, hogy megérti a LucasFilm álláspontját is.

A kompromisszum végül az lett, hogy a Respawn elkészíthetett egy olyan játékot, amiben a főhős tudja használni az Erőt, de nem Jedi lovag, csak tanuló, de a történet folyamán eléri a lovag státuszt. A LucasFilm engedékenysége végül kifizetődő volt, sőt a pletykák szerint már a Fallen Order 2 fejlesztési munkálatai is elkezdődtek.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!