Nemrég az IndustryGamersnek sikerült mikronvégre kapnia Brad Wardellt, aki arról beszélt a játékvilág üzleti oldalával foglalkozó oldal stábjának, hogy a Steam visszafogja a Valve fejlesztőit, ami a Valve-időszámításhoz és persze az Episode 3 késéséhez vezetett.

„Annak ellenére, hogy a Valve főhadiszállása Seattle-ben található, ahol rengeteg programozót lehet felbérelni, a Steam rendszernek így is megvan a hatása cég fejlesztési ciklusára; régóta nem volt már egy új Half-Life, ami miatt sokan reklamáltak is.

Megvannak a problémáik, amikor egy új játék elkészítéséről van szó, s biztos vagyok benne, hogy ugyanolyan akadályokba ütköztek, mint mi. Ha egy cég egyik ágazata kimagaslóan profitál, a természetes üzleti ösztönök azt sugallják, hogy minden tehetséges embert arra fordítsunk, hiszen az hozza a pénzt. Ez így logikus, arról viszont már neked kell döntened, hogy ezt szeretnéd-e csinálni.

Ha megnéznénk a házon belül készült Valve-játék gyakoriságát a Steam megjelenése előtt és után, nagy különbséget fedeznénk fel.”

A Brad Wardell vezette Stardock nevéhez fűződik a Steam riválisának szánt, mára a GameStop kezébe került Impulse, így mindenképpen tudja miről beszél, az azonban nem teljesen igaz, hogy a cég lelassult volna, hiszen 2007 és 2010 között négy teljes értékű játékot adtak ki, ami egyáltalán nem rossz teljesítmény ebben a generációban.