A másik talán az a jelenet, mikor a burjánzó növényvilággal borított bolygóra lépve egyből halálsiklók vesznek támadás alá. Ez pontosan így nem biztos, hogy elő fog fordulni a játék folyamán, de hasonló eseményekre számítani kell majd, hiszen a történet fontos szerepet játszik a Stargate Worldsben, ahhoz pedig az ilyen hangulatos szkriptelt események is hozzá tartoznak. Azt a bizonyos szöveget ("Békével jöttünk. Várjunk csak... Mégsem!") pedig csupán viccnek szánták.
A harc kiemelt szerepet kap a játékban (olyan 60-40% vagy 70-30% arányban), és egyedi is lesz az MMORPG-k világában. A taktika és a fedezékek használata rendkívül fontos, de azért nem kell FPS veteránnak lenni, hogy győztesen kerüljünk ki a csatákból. Viszont nem is az életerőpontjaink száma fogja eldönteni, életben maradunk-e, hanem a megadott lehetőségek kihasználása (fedezékbe vonulás, taktika). Ez azért van, mert más MMOG-kkel szemben itt nem az ÉP-k tápolásával lesz nagyobb esélyünk győzni, hanem a fent említettek kihasználásával. Szintlépésnél ugyan növekszik egy kicsit az életerőnk, de az igazi bónusz az elérhető jobb felszerelésekben rejlik, melyek nagyobb védelmet nyújtanak.
Azt még nem árulták el, ez a bázis hol lesz (mindkét oldal rendelkezni fog eggyel), ahogy azt sem, pontosan hány bolygót lehet meglátogatni, csak később szeretnék ezt nyilvánosságra hozni. A rajtuk található csillagkapukhoz tartozó címeket pedig vagy megkapjuk az aktuális küldetéshez, vagy jutalom formájában kerülnek birtokunkba, néhány pedig eleve adott lesz, tehát a helyzettől függ, hogyan szerezzük meg őket. A játék az első Csillagkapu sorozathoz kötődik leginkább, de talán lesz kapcsolat a most készülődő új szériával is, bár ezt még nem hajlandók megerősíteni a készítők.
A végjáték, tehát a történet befejezése utáni lehetőségeinkről is mélyen hallgatnak egyelőre, mert elmondásuk szerint az nagyban függ attól, hogy korábban mit csináltunk. Anélkül, hogy lelőnék a poént, elárulták, a II. világháború utáni hidegháború egy jó metafora lenne arra, nagyjából mi történik majd.
Mivel a Cheyenne egy minden szempontból minőségi játékot szeretne kiadni a keze közül, annyi időt áldoznak a finomhangolásra és tesztelésre, amennyi csak kell. Most még a belső tesztelések folynak, a játék működőképes, a szerverek is futnak, de néhány hónapig marad ez a zárt kör, majd utána nyitnak a játékosok felé. Képeket, videókat, további információkat is megjelentetnek menet közben, együttműködve a sorozatokkal, filmekkel is (tehát lehet, hogy majd például az Ark of Truth, DVD-re készülő film lemezén is lesznek a játékhoz kapcsolódó extrák). A cél 2008 vége, de semmi garancia nincs arra, hogy nem lesz késés, ha szükségét érzik.