Mind a hat frakciónak meg lesz a maga fő küldetéssorozata, a saját szemszögéből átélhető története, így a rajongóknak érdemes lesz az összes oldallal végigjátszani a történetet, hogy megkapják a teljes képet. A cselekedeteknek ráadásul
A harcrendszer túlélte a prototípus fázist, így megmaradt egy taktikus, szerepjátékos küzdelemnek, külső nézetben (végig így kell majd játszani). A taktikázás nagyon fontos lesz, csakúgy, mint a fedezékek kihasználása. Az M.I. által vezérelt ellenfelek legalábbis használni fogják, tehát ajánlott kétszer is átgondolni, hogy miként támadunk meg valakit. Ráadásul nem szkriptekre támaszkodnak majd, hanem a helyzettől függően cselekednek ellenfeleink.
A kapuk kódjainak megszerzésére a legegyszerűbb módszer az lesz, hogy olyan küldetéseket kell elvállalni, melyek átküldenek egy másik világba, de másként is megkaparinthatjuk őket, viszont erről is mélyen hallgatnak a fejlesztők. Ugyanez a helyzet, azaz síri csend a PvP mód körül is, de legalább annyi biztos, hogy lesz és külön arénákban, csatatereken is lehet majd küzdeni, de ez még csak a jéghegy csúcsa.
A fentiek elég meggyőzően hangzanak, ha sikerül mindent megvalósítani, akkor egy nagyszerű játék sülhet ki belőle. A helyszín az alapjátékban a Tejút lesz, tehát az első sorozat helyszíneit (és persze azok mellett újakat) lehet majd meglátogatni, de későbbi kiegészítőkben elképzelhető, hogy akár az Atlantisz-sorozat is visszaköszön, illetve az utolsó két évadból az Ori-szál is tiszteletét teheti majd valamikor. De lesznek majd ingyenes, kisebb csomagok is, melyek új dolgokat adnak majd a világhoz és ezekkel jutunk majd el a kiegészítőkig. Végül még azt fontos megemlíteni, hogy a fejlesztők szorosan együttműködnek a sorozat alkotóival, így garantálva az ott megszokott minőséget. A nagy titkolózásnak is hamarosan vége lesz, és az elkövetkező hónapokban még több képet, videót és információt adnak ki, már alig várjuk!