Streamline: az UT3 megoldásaKedden írtam a DemonWare-ről, mely kész, többjátékos üzemmódhoz való programozói eszközkészletet készít igen sikeresen. Abban a cikkben is megemlítettem a többi hasonló vállalkozást, a Havokot vagy a SpeedTree-t. Nos, most újabb nevet vehetünk fel a listára: a holland, amszterdami székhelyű Streamline Studiost. Az öt éve működő cég CGI-ben, mo-capban, koncepciók készítésében, következő generációs grafikai megoldásokban (3D-s alkalmazások bedolgozói, normal map, speciális hatások), muzsikában érdekelt, elképesztő hátteret építettek ki: bivalyerős renderfarm dolgozik az animációkon, a korszerű hangstúdiót az a Tom Pearce irányítja, aki többek között a Londoni Szimfonikusokkal, Eric Claptonnal vagy Paul McCartney-val is dolgozott már. Portfoliójukban hatalmas nevek sorakoznak: a Ghost Recon 2 nyitó és záró animációi plusz a tévéreklámok, az X3 Reunion normal map megoldásai, mellyel életre keltették az űrállomásokat és hajókat, a Saint’s Row motorjának különféle kiegészítői, vagy épp az AMD Athlon 64 X2 promóciója, miközben saját, Xbox Live Arcade-os játékon is dolgoznak, ez lesz a HoopWorld.

Az Epickel hagyományosan jó a kapcsolatuk, hiszen ők készítették el az UT2004 nyitóanimációját és az igen népszerű, annak idején a demóval debütált ONS-Torlan pályát, de jelentős mértékben besegítettek a Gears Of War projektbe is. Most újabb megállapodást írtak alá: az Unreal Tournament 3-hoz komplex tartalomszolgáltatási megoldást szállítanak. Sajnos ennek mibenlétéről sem a sajtóközlemény nem szól, sem a nyilatkozatokban nem esik szó, de a srácokat ismerve ez sem lesz majd gyenge produktum.