A Kotakunak beszélt füles azt mondta, hogy a Star Wars 1313 még 2009-ben látta meg a napvilágot, mégpedig egy, a Knights of the Old Republichoz hasonló szerepjáték formájában, ami a készülő tévésorozatra alapozott volna, részletesebben bemutatva a karaktereket és a világot. A DLC-k után tovább boncolgatták volna ezeket, kitérve olyan témákra is, amik nem gyakoriak a játékvilágban, úgy mint a terrorizmus vagy éppen a prostitúció.

Ezt a tervet azonban 2011-ben, a sorozat elkészítésének nehézségeivel egy időben elvetették, s a LucasArts ekkor döntött úgy, hogy az ipar népszerű sorozatainak Star Wars megfelelőjét készíti el (volt egy Call of Duty-szerű játék Trigger néven), így az Underworld kódnéven futó Star Wars 1313 a Hive nevet kapta, felvéve a jelenlegihez hasonló, az Uncharted-szériára hajazó formáját. A fejlesztés itt indult be igazán, ugyanis magának George Lucasnak is nagyon tetszett a projekt, s arra bíztatta a csapatot, hogy a sorozat és a filmek mellékszálait szőjék bele a történetben -- ám a sztori sehogy sem alakult.

Az informátor szerint a tavalyi bemutatón sem volt még egy épkézláb körítés a szép látvány mellé, s miután a LucasArtsot felvásárolta Disney, a fejlesztés parkolópályára került, az új tulajdonos ugyanis kevésbé koncentrál a játékokra. A cég persze azt állítja, hogy a munkálatok haladnak, de az árulkodó, hogy a PlayStation-bemutatón nem volt jelen a program, s az névtelen fülesünk is azt mondja: az E3-on nem lesz kint a program, s idén már nem is fog megjelenni.