Az biztos, hogy egy Activisionnal, Ubisofttal vagy az EA-vel ellentétben a Take-Two nem erőlteti a franchise-ait, a folytatások ritkábban érkeznek meg, mint a szökőév. Oké, ez így költői túlzás, de az igaz, hogy általában három évet várnunk kell a következő felvonásra, de olyan is előfordult, hogy öt (GTA) vagy akár hét (Red Dead Redemption) év is eltelt két epizód megjelenése között.

Strauss Zelnick, a Take-Two  vezérigazgatója a befektetőknek tartott MKM Partners Entertainment, Leisure and Internet Conference-en fejtette ki ezzel kapcsolatban a saját, egyben a kiadó álláspontját.

„Koncepció szintjén, ha fognánk a franchise-ainkat, és semmivel sem törődve éves menetrendet tartva jelentkeznénk velük, matematikailag jobban járnánk. De mit is jelentene ez a valóságban? Meg kellene duplázni a fejlesztői csapatokat. Lejjebb kéne adnunk a minőséget. És felmerülne annak kockázata, hogy a fogyasztóink belefáradnak a sorozatainkba. A Take-Two számára a legjobb, ha a franchise-ok tartósak. Kedveltek és tartósak. Ellenben a versenytársaink kiégetik a sorozataikat, vagyis újat kell kreálniuk, ami hihetetlenül nehéz feladat.”

Nos, ezzel nehéz vitatkozni, és nagyon úgy tűnik, hogy az idő Zelnicket igazolja. Ugyan egy Battlefield még mindig komoly sikert tud aratni, az Assassin’s Creedekbe és Call of Duty-kba a játékosok már kezdenek vagy bele is fáradtak. Ugyanakkor az új franchise-ok, mint a Titanfall vagy a Watch Dogs nem tud életre kapni, részben a rossz fejlesztői, részben a rossz kiadói döntések miatt. Ezzel szemben mindeddig a GTA tarolt (a briteknél még most is  ott van az eladási listákon), a BioShock-trilógia sem nevezhető sikertelennek, míg a Red Dead Redemption 2-t felfokozott várakozás előzi meg, pedig még csak most jelentették be hivatalosan.

Ugyanezen a konferencián Zelnick a 2K-t is védelmébe vette, aminek mostanában két játék sem jött össze, nevezetesen a nemrég eltemetett Evolve és a küszködő Battleborn. Előbbit ugye a millió és egy DLC-vel nyírta ki a kiadó, utóbbi pedig sajnos a témájában némileg hasonlító Overwatch árnyékában kellett érvényesülnie.

Zelnick elmondása szerint eme játékok nem képviselik a 2K minőségét. Főleg nem az Evolve, amit a THQ összeomlása után vásároltak meg, és egy külsős csapat fejlesztette (Turtle Rock) a 2K felügyeletével. Ezután nem lepte meg őket a játék vegyes fogadtatása. Ami a Battleborn illeti:

„Csalódás volt. Kimondtuk nyilvánosan, de nem hiszem, hogy számítana, amikor a 2K elhozta a Civilizationt 90% feletti értékelésekkel, egy kosárlabda játékot, szintén 90% feletti értékelésekkel, és az XCOM 2-t, ami kifejezetten magas pontszámokat kapott.”

Végül kifejtette, hogy mivel ők egy hatalmas cég, rengeteg termékkel, néha megesik, hogy nem minden klappol, de elég erős marketinggépezet áll mögöttük ahhoz, hogy még akkor is jól teljesítsenek a franchise-aik, amikor gyengébben sikerül egy-egy epizód.

take-two.jpg